You are currently viewing פונדקאית לזוגות חד מיניים בישראל
פונדקאית לזוגות חד מיניים בישראל

הליך הפונדקאות להומוסקסואלים בישראל נחשב לתופעה ייחודית בגלל ההיקף הנרחב וריבוי המקרים בהם אבות ואימהות חד מיניים הביאו תינוקות לעולם בתהליכי פונדקאות שלא נערכו בארץ אלא בחו"ל. ראוי לציין כי החוק הישראלי שנועד להסדיר את תחום הפונדקאות בארץ, הנקרא חוק הסכמים לנשיאת עוברים (אישור הסכם ומעמד היילוד), קובע באופן חד משמעי כי גבר יחיד או זוג גברים אינם יכולים להשתמש בשירותי פונדקאית בישראל, לכן זוגות הומוסקסואלים נאלצים למצוא פתרון להליך הפונדקאות במדינות המאפשרות זאת מחוץ לישראל, ביניהן קנדה וארצות הברית.
החוק להסכמים לנשיאת עוברים מתיר רק לזוגות שהם איש ואישה, כולל ידועים בציבור, ולנשים ללא בן זוג, להביא ילדים לעולם בעזרת אם פונדקאית ישראלית. ישנם קריטריונים ברורים לבחירת הפונדקאית, למשל תושבת ישראל, אם לילדים, בגיל 22 עד 38 ועוד.

שירותי פונדקאות בישראל לזוגות חד מיניים

כדאי לדעת כי השימוש בשירותי פונדקאות הפך לנפוץ משנת 2008, לאחר שעלות ההליך פחתה בצורה דרסטית ומשמעותית. כתוצאה מתחרות בין סוכנויות להליכי פונדקאות בישראל ובחו"ל, המחירים ירדו משמעותית וכך רבים הצליחו ומצליחים להגשים חלום ולהביא ילדים לעולם. כמו כן, כדאי לדעת כי בעבר הלא רחוק זוגות גברים בישראל יכלו לאמץ תינוק ממדינה זרה, אך עקב שינויים במדיניות המדינות הזרות, אפשרויות האימוץ צומצמו ולמעשה רובן נחסמו בפני זוגות הומוסקסואלים.

גם החלופה של הליכי הפונדקאות משנת 2008 הובילה לצמצום הבקשות לפתרונות אחרים כמו הורות משותפת. למעשה, כיום פתרון ההורות המשותפת הוא בין הפתרונות היחידים להומוסקסואלים להביא ילד לעולם בישראל, אך הפתרון אינו מתאים לזוגות חד מיניים כיוון שבהליך זה נדרשת מעורבות של אישה ישראלית הן בתהליך נשיאת העובר וההריון והן בגידול הילד לאחר הלידה.

איסור על שירותי פונדקאות בארץ לזוגות חד מיניים

בשנת 2018 התקיים דיון במליאת הכנסת בנושא הרחבת שירותי הפונדקאות גם לזוגות חד מיניים מקהילת הלהט"ב. סיעות הקואליציה התנגדו למהלך ובסופו של תהליך הוחלט לבצע מספר שינויים בחוק הפונדקאות, אך עדיין החוק אינו מתיר לזוגות חד מיניים להביא ילדים בעולם על ידי אם פונדקאית בארץ.
לכן, זוגות חד מיניים נאלצים לעבור את הליך הפונדקאות רק במדינות המתירות להם לעשות זאת, בעיקר בארצות הברית וקנדה, ולאחר הלידה ההורים המיועדים צריכים לארגן אזרחות ישראלית לתינוק או לתינוקות שנולדו, להסדיר את מעמדם המשפטי ורק אז הם יכולים להיכנס לארץ עם הילדים. האילוץ לעבור הליכי פונדקאות בחו"ל מחייב זוגות חד מיניים להתמודד עם השלכות רבות שאינן חלות על זוגות המקיימים את התהליך בארץ.
בעזרת המרכז להורות באמצעות פונדקאות יכולים זוגות חד מיניים לקבל ייעוץ ולהביא ילדים לעולם במדינה המתירה זאת. בעזרת המרכז להורות ניתן לעבור תהליך פונדקאות בארץ ובחו"ל, למשל בגיאורגיה. הליך הפונדקאות בגיאורגיה זול יותר, ההליך מהיר יותר וניתן להשתמש בתרומת זרע או ביצית. המרכז להורות מלווה את ההורים המיועדים לאורך כל התהליך, הניסיון הרב של צוות המרכז מסייע גם לזוגות חד מיניים לקבל החלטות נכונות ושקולות.

מינה יולזרי

מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות
בשנת 1984 ניהלתי מועדונית של נוער בסיכון, עבודה רב צוותית עם ילדים ומשפחות בעלי תפקוד בעייתי, הדרכת הורים ושילובם בחיי הילדים
בשנת 1988 עבדתי כעובדת סוציאלית בשרות בתי הסוהר באבחונים ובניית תוכניות שיקום ובטיפול משפחתי

עדה אטיאס

עדה אטיאס         

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 073-3744-752 | מינה יולזרי: 073-3744-752
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×