You are currently viewing האהבה להיות בהריון ללא צורך לגדל ילד נוסף
האהבה להיות בהריון ללא צורך לגדל ילד נוסף

הליך הפונדקאות נועד לאפשר להורים המיועדים להביא ילד לעולם בעזרת אם נושאת. בהליך פונדקאות בישראל יש שלב מקדים של הפריית הביצית בזרע של האב המיועד (או תורם) והשתלת הביצית המופרית ברחם של אישה אחרת, כלומר ברחמה של אם פונדקאית (אם נושאת). כדי לעבור את ההליך יש לחתום על הסכם עם פונדקאית, בהתאם לכללים שנקבעו בחוק הסכמים לנשיאת עוברים. 

יש לא מעט נשים המוכנות לשמש כאימהות נושאות, מרביתן מעידות כי הן מאוד אוהבות להיות בהריון, והליך זה מאפשר להן לסייע להורים המיועדים להביא ילד לעולם, כאשר האם הנושאת אינה צריכה לגדל ילד נוסף, על כל המשתמע מכך.

שליחות מעל הלב

החוק מגדיר פונדקאית כאם נושאת, והיא זו שתישא את ההריון עבור האם המיועדת שהיא בעלת הביצית המופרית, והאם הנושאת תלד את התינוק עבור אותה אישה. כדי להסדיר את מערכת היחסים בין האם הנושאת לבין האם המיועדת (וגם עם האב המיועד בהתאם למקרה) נחקק חוק הסכמים לנשיאת עוברים, החוק קובע בין היתר את הקריטריונים להיות אם פונדקאית:

  • גיל האם הנושאת לא יעלה על 38 שנה ולא יהיה פחות מ-22 שנה.
  • האם הפונדקאית הרתה בעבר ומגדלת לפחות ילד אחד.
  • האם הנושאת לא עברה יותר משני הליכי פונדקאות.
  • בריאותה של האם הפונדקאית תקינה והיא עברה לידות ללא סיבוכים ובזמן, והתינוקות שלה נולדו במשקל תקין.
  • חלפה לפחות שנה מהלידה האחרונה של האם הנושאת.
  • האם הפונדקאית לא מתמודד עם משבר כלשהו בחייה האישיים כמו גירושין, אובדן, מחלה קשה של אחד מהני המשפחה וכיוצא בזה.

מחקר ראשון וייחודי מסוגו שנעשה בישראל תחת הכותרת "להיות גוף אחד – פונדקאות בישראל" במסגרת החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים, בחן את היחס של הפונדקאיות לעצמן ואת מערכת היחסים שלהן עם האימהות המיועדות. מאחר שיש לא מעט מתנגדים להליכי הפונדקאות בישראל וברחבי העולם, לעיתים בטענה כי מדובר בניצול נשים ובהפיכתן לרחם להשכיר, המחקר מציג את נקודת מבטן של הפונדקאיות, ועולה כי הן בחרו בהליך הפונדקאות מתוך רצון לסייע לנשים שאינן יכולות להביא ילד לעולם מסיבה כזו או אחרת, ומתוך שליטה מלאה על גופן ורצונן.

נכון, יש נשים שבוחרות בהליך הפונדקאות משיקולים כלכליים, בדרך כלל עקב בעיה כלכלית, אך גם נשים אלו משתמשות בטרמינולוגיה אלטרואיסטית ופמיניסטית, והן מדגישות כי יש להן רצון לתת מתנה ולעשות מצווה, והן רואות בהליך זה כשליחות וכמתנה יקרת ערך שהן יכולות להעניק לנשים אחרות, זו גם הסיבה מדוע לא פעם נרקם קשר מיוחד ולבבי בין הפונדקאית לבין האם המיועדת.

 

ליווי צמוד של המרכז להורות באמצעות פונדקאות

הליך הפונדקאות יכול להיות בישראל או בחו"ל, בדרך כלל במדינות כמו גיאורגיה, אוקראינה, ארצות הברית וקנדה. זוגות ויחידים המעדיפים להביא ילד לעולם באמצעות פונדקאות בישראל חייבים לעמוד בקריטריונים שנקבעו בחוק, ועליהם לחתום על הסכם עם אם נושאת. בעזרת המומחים המנוסים של המרכז להורות באמצעות פונדקאות קל יותר לאתר אם פונדקאית, וכך זוכים לליווי צמוד הכולל תמיכה רגשית להורה או להורים המיועדים כמו גם לאם הנושאת. 

הפונדקאית נושאת את ההריון עבור ההורים המיועדים, זו שליחות ומצווה חשובה, ומעבר לכך האם הנושאת זוכה לתגמול כספי שיכול לסייע לה בחייה. יש לא מעט נשים שאוהבות להיות בהריון אך הן לא מעוניינות להרחיב את משפחתן, לכן הן יכולות לשמש כפונדקאיות ולסייע לנשים אחרות ולהורים מיועדים להגשים חלום ולהביא ילד לעולם.

 

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי - מרכז להורות
מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס - מרכז להורות
עדה אטיאס

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 052-2907889 | מינה יולזרי: 052-2907322
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×