You are currently viewing ליווי הורים בתהליך פונדקאות מהזווית הפסיכולוגית
ליווי הורים בתהליך פונדקאות מהזווית הפסיכולוגית

תהליך הפונדקאות מאפשר להורים המיועדים להביא ילד לעולם.
את התהליך ניתן לעבור בישראל, כל עוד עומדים בקריטריונים שנקבעו בחוק ההסכמים לנשיאת עוברים ומקבלים אישור מהוועדה של משרד הבריאות. ניתן לעבור את התהליך גם במדינות שונות מעבר לים, בהתאם לקריטריונים השונים של כל מדינה.
תהליך הפונדקאות נחשב לתהליך מורכב אשר כולל היבטים משפטיים, הלכתיים, מוסריים ורפואיים ובנוסף זהו תהליך בעל היבטים פסיכולוגיים שרבים כלל אינם מודעים אליהם. לכן, חשוב לבחור היטב את הסוכנות המלווה אשר מתמחה בהליכי פונדקאות בארץ ובחו"ל, בין אם זה בהליך פונדקאות באוקראינה, גאורגיה או כל מדינה אחרת, במיוחד לאור הזווית הפסיכולוגית המחייבת ליווי ותמיכה רגשית צמודה, הן להורים המיועדים והן לאם הנושאת (פונדקאית).

פונדקאות וליווי פסיכולוגי

מהי הזווית הפסיכולוגית של תהליכי הפונדקאות

החלום להביא ילד לעולם הינו חלום אשר משותף לרבים שאינם מסוגלים לכך מסיבות רפואיות או אחרות. ישנם זוגות ישראלים שאינם יכולים להביא ילד לעולם מסיבה רפואית, לעיתים כיוון שהאם המיועדת אינה מסוגלת להתעבר עקב מחלות או מצב רפואי אחר ולעיתים ישנם מקרים בהם ההריון עלול לסכן את חיי האם המיועדת ולכן המלצת הרופאים היא לעבור תהליך פונדקאות.
כאמור, לתהליך הפונדקאות ישנם היבטים פסיכולוגיים, דוגמת שלמות ובשלות ההורים המיועדים עם התהליך העומד בפניהם והיציבות הזוגית שלהם, אשר חשובה להבטחת המסוגלות להתמודד עם מורכבות התהליך והקשיים הזוגיים והאחרים העלולים להתעורר. כמו כן, חשוב לזכור כי בני הזוג מקבלים את התינוק מהאם הפונדקאית לאחר שזו נשאה את ההריון במשך 9 חודשים, באופן טבעי יכולות להיות לכך השלכות פסיכולוגיות על האם הנושאת ועל להורים המיועדים, עובדה אשר מחייבת ליווי פסיכולוגי וסוציאלי לאורך ההליך, אותו ניתן לקבל כאשר ישנה סוכנות פונדקאות מהימנה אשר מלווה את התהליך לכל אורך הדרך.

יציבות זוגית

אחד הקריטריונים החשובים אשר נבדקים על ידי חברי הוועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים של משרד הבריאות, הוא היציבות הזוגית של ההורים המיועדים. כמו כן, הוועדה בוחנת את ההתאמה הפסיכולוגית של ההורים המיועדים ואת ההתאמה הפסיכולוגית של האם הנושאת לתהליך. על ההורים המיועדים לחתום על חוזה משפטי מחייב עם האם הנושאת, שני הצדדים חייבים לקיים את ההסכם מרצונם החופשי, תוך הבנת התהליכים הנדרשים ומשמעותם.
כאשר עוברים תהליך פונדקאות בישראל, החוק מחייב שהזרע שישמש להפריה חוץ גופית יהיה של האב המיועד (אלא אם כן מדובר באם מיועדת יחידנית- במקרה זה ניתן להשתמש בתרומת זרע), והביצית לא יכולה להיות של האם הנושאת (הפונדקאית). מטבע הדברים, התהליך טומן בחובו השלכות פסיכולוגיות משמעותיות. לכן, חשוב לוודא מראש כי בני הזוג יציבים בנפשם וכי הזוגיות שלהם חזקה ויציבה מספיק כדי לעבור את התהליך בהצלחה ובלי לסבול ממתח נפשי מיותר, מעבר למתח ולהתרגשות הטבעיים המלווים את ההליך עצמו.
כמו כן, הפרידה של האם הנושאת מהתינוק שנשאה הינו שלב סופי בתהליך אשר רצוי וכדאי להתכונן אליו מראש, תוך התייעצות וליווי של אנשי מקצוע מיומנים, במטרה לוודא שהתהליך אכן יסתיים בצורה האופטימלית והנוחה ביותר לכל הצדדים מבחינה רגשית. תהליך פונדקאות והבאת ילד לעולם הינו תהליך אשר מטבעו עלול לגרום לתחושות שונות כגון מתח, התרגשות וציפייה וזו הסיבה מדוע חשוב לקבל תמיכה נפשית לכל אורך התהליך על ידי אנשי מקצוע מיומנים ורגישים.

בעזרת המרכז להורות באמצעות פונדקאות תוכלו לעבור תהליכי פונדקאות בארץ, בגיאורגיה ובמדינות נוספות. צוות מרכז ההורות כולל אנשי מקצוע מהשורה הראשונה אשר מיומנים בתחום, לרבות פסיכולוגים ואנשי טיפול. מנהלות המרכז עצמן הינן עובדות סוציאליות בעלות תואר שני ומטפלות משפחתיות מוסמכות. צוות המרכז נרתם לעזרת ההורים המיועדים ומעניק את מלוא התמיכה גם להם וגם לאם הנושאת ומבטיח כי התהליך יעבור בצורה הטובה והחלקה ביותר לכל הצדדים. המרכז להורות באמצעות פונדקאות נחשב לסוכנות המובילה בישראל, עד היום סייענו לאלפי זוגות לעבור את התהליך, וברשותנו ניסיון שנרכש לאורך כ-23 שנים.

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי - מרכז להורות
מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס - מרכז להורות
עדה אטיאס

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 052-2907889 | מינה יולזרי: 052-2907322
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×