You are currently viewing עקרות משנית – דברים שכדאי לדעת
עקרות משנית – דברים שכדאי לדעת

אחד מכל שבעה זוגות המנסים להיכנס להריון מתקשה בכך עקב בעיות פוריות שונות. זוג המנסה להשיג הריון במשך שנה לפחות, לאחר קיום יחסי מין סדירים ללא שימוש באמצעי מניעה, יוגדר כבעל בעיית פוריות. אם האישה מעל גיל 35, הזוג יוגדר כבעל בעיית פוריות לאחר חצי שנה של יחסי מין סדירים ללא אמצעי מניעה. כיום, יש לרפואה המודרנית פתרונות יעילים שונים שיכולים לסייע לזוגות להשיג הריון למרות עקרות ראשונית או עקרות משנית. 

בתוך כך, יש לציין כי לעיתים הזוגות אינם מצליחים להיכנס להריון גם לאחר טיפולי פוריות ממושכים, לכן חשוב להבין שאין צורך לוותר על החלום להיות הורים ולגדל ילדים מאחר שיש פתרונות חלופיים, עליהם תוכלו לשמוע בפגישת ייעוץ והכרות אצל המרכז להורות. מהי עקרות משנית? מה הגורמים הנפוצים לתופעה זו? מה אפשר לעשות? איך זה קשור לפונדקאות? כל זאת ועוד בכתבה שהכנו להורים המיועדים.

 

מהי עקרות משנית?

באופן כללי מקובל להגדיר עקרות משנית כאי פריון שניוני, כלומר זהו מצב שבו האישה או בני הזוג הצליחו בעבר להשיג הריון, אך כעת הם מתקשים להיכנס להריון מסיבה כזו או אחרת. אישה או בני זוג המנסים להשיג הריון בפעם הראשונה וכל עוד הם לא הצליחו להרות מעולם, יוגדרו בעולם הרפואה כזוג בעל בעיות של אי פוריות ראשונית, מצב זה מכונה גם אי פריון ראשוני.

לכן, עקרות משנית מתרחשת בפועל לאחר שהאישה כבר ילדה ילד אחד או יותר, ולפתע היא מנסה להשיג הריון חדש ונאלצת להתמודד עם בעיות פוריות וטיפולים שונים כדי להשיג את ההריון הבא.

 

מהם הגורמים הנפוצים?

הגורמים הנפוצים ביותר לבעיית עקרות משנית הם:

  • לידה קשה וטראומטית בעבר.
  • נשים שסבלו מדיכאון לאחר לידה.
  • משבר כלשהו בזוגיות.
  • זוגיות חדשה ולחץ להביא ילד בזוגיות זו.
  • הפלות טראומטיות.
  • סטרס ולחץ נפשי.
  • אורח חיים בעייתי (עישון, סטרס ועוד)
  • בעיות פוריות המיוחסות לקשיים כמו בכניסה להריון ראשוני (תרופות, כימותרפיה, בעיות ברחם, בעיות בחצוצרות, בעיות בצוואר הרחם, הפרעה הורמונלית וכו').

ראוי לציין כי יש גורמים נוספים לאי קליטה להריון, הסיבות לקושי להשיג הריון למרות קיום יחסי מין סדירים וללא אמצעי מניעה יכולים להיות אצל הגבר או אצל האישה, ובמקרים מסוימים הסיבות נמצאות אצל שניהם. לכן, אם מנסים במשך שנה להיכנס להריון ומקיימים יחסי מין סדירים ובלי להשתמש באמצעי מניעה, אך עדיין לא משיגים את ההריון, מומלץ לפנות לאבחון מקצועי על מנת לבדוק מה הסיבות לתופעה ולקבל טיפול תומך.

 

ייעוץ רפואי – כדאי?

בהחלט כן. יש סיבות שונות לעקרות משנית ונדרש בירור רפואי כדי לאתר את הגורם או הגורמים לבעיה. יש מקרים שבהם ניתן להשיג את ההריון החדש בדרכים מניעתיות וללא התערבות רפואית, למשל הימנעות מעישון ואלכוהול, שיפור התזונה, הפחתת משקל, פעילות גופנית והימנעות מסמים. יש גורמים שאין לנו שליטה עליהם ובעזרת ייעוץ רפואי ניתן לטפל בחלק גדול מהבעיות המוכרות. 

 

פונדקאות זו לא מילה גסה

זוגות המנסים להשיג הריון ללא הצלחה במשך תקופה ארוכה, ובעזרת טיפולים רפואיים כמו טיפולי הפריה, מוזמנים לפגישת ייעוץ עם המומחים של המרכז להורות. בעזרת המרכז להורות ניתן לשקול פתרונות נוספים לעקרות המשנית או הראשונית, למשל הליכי פונדקאות.

חשוב לדעת כי פונדקאות היא אינה מילה גסה, ולא מעט זוגות, יחידים ויחידות בישראל הצליחו להביא ילד לעולם בעזרת המומחים שלנו במרכז להורות, לכן כדאי להגיע לפגישת ייעוץ מקדימה ולהבין במה מדובר ומה היתרונות בהליך זה.

 

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי - מרכז להורות
מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס - מרכז להורות
עדה אטיאס

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 052-2907889 | מינה יולזרי: 052-2907322
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×