You are currently viewing פונדקאות בעידן הקורונה
פונדקאות בעידן הקורונה

תהליך הפונדקאות צובר תאוצה בשנים האחרונות, וילדים רבים הגיעו לעולם בעזרת התהליך אותו ניתן לעבור בישראל ובמדינות מסוימות בחו"ל. תהליך הפונדקאות בישראל מוסדר בחוק הסכמים לנשיאת עוברים (אישור הסכם ומעמד היילוד), תשנ"ו-1996, החוק הישראלי מאפשר רק לבני זוג שהם גבר ואישה ולאישה ללא בן זוג, המתקשים להביא ילד בדרך טבעית, להיעזר באם נושאת כדי להפוך להורים. התהליך בישראל מורכב ומחייב את ההורים המיועדים לעבור ועדה לאישור ההסכם, לכן לא מעט בוחרים לעבור פונדקאות בחו"ל.

מאחר והחיים ממשיכים גם בעידן הקורונה, הורים מיועדים נאלצים להתמודד עם המורכבות החדשה שהופכת את התהליך לקשה ולמאתגר יותר עבורם. עם זאת, הכמיהה לילד והרצון להפוך להורים הוא חזק יותר מהכול, וההורים המיועדים מתמודדים עם מצבים של חוסר ודאות, מגבלות שונות בכניסה למרכזי רפואה ולמדינות בהן ניתן לעבור את התהליך, וכעת עליהם לקבל החלטות גם לגבי חיסונים, כולל חיסון לאם הפונדקאית.

תקופה מתמשכת של חוסר ודאות  

למרות מבצעי החיסונים בארץ ובעולם הקורונה עדיין איתנו והנגיף צפוי להישאר עוד הרבה זמן. בעידן הקורונה יש הורים מיועדים שהחלו בתהליך הפונדקאות עוד לפני התפשטות הנגיף, חלקם בחרו לעבור את התהליך בחו"ל, במדינות שונות כמו גיאורגיה, ארצות הברית וכו'. כתוצאה מהתפרצות הקורונה הם נאלצים להתמודד עם סגרים, סגירת השמיים, מגבלות כניסה למדינות שונות לתושבים זרים, בתי חולים שסגרו מחלקות שלמות ומתמקדים רק בחולי קורונה, מרפאות שנסגרו והעובדים שלהן יצאו לחל"ת, רופאים שעברו לטפל במחלקות קורונה ועוד.

משבר הקורונה הפתיע רבים, כולל הורים מיועדים שהחלו או תכננו להתחיל את תהליך הפונדקאות. כעת ההורים נאלצים לחשוב פעמיים האם להמשיך את התהליך בחו"ל או שעדיף לעבור את התהליך בישראל בגלל סגירת השמיים בארץ ובמדינות רבות ברחבי העולם. יחד עם זאת, לא כולם יכולים להביא ילד לעולם בתהליך פונדקאות המתקיים בארץ בגלל התנאים שנקבעו בחוק הישראלי, ומאחר והרצון להביא ילד גובר על הכול, עליהם לקבל החלטה שקולה האם להתמודד עם מורכבות התהליך בעידן הקורונה או להמתין עד שהחיים יחזרו לשגרה כמעט מלאה.

המדינה רואה חשיבות בתהליכי הפונדקאות לכן לאחרונה הוחלט לאפשר להורים המיועדים לטוס לחו"ל כדי לעבור את התהליך הנדרש. יש להצטייד בכל האישורים הנדרשים כדי לקבל אישור לטוס לחו"ל או כדי לחזור עם התינוק לאחר הלידה. 

אתגרים לוגיסטיים ואחרים

התפרצות נגיף הקורונה העמידה בפני כל מי שהתחיל או תכנן להתחיל הליך פונדקאות אתגרים לוגיסטיים ואחרים. רוב המרפאות בחו"ל הפסיקו לעבוד עם התפרצות הנגיף, כולל מרפאות לטיפולי פוריות, ובתי החולים נקטו במדיניות ביקורים קשוחה, חלקם אינם מאפשרים להורים לראות את התינוק שנולד בעזרת האם הנושאת, ורק לאחר שהפונדקאית השתחררה מבית החולים, ההורים קיבלו את התינוק.

יש הורים שלא הצליחו לטוס לחו"ל כדי להגיע ללידה, הם נאלצו להיעזר במתנדבים ששמרו על הפעוט עד הגעתם, זו אחת הסיבות מדוע חשוב לעבור את התהליך בעזרת סוכנות פונדקאות מקצועית ובעלת ניסיון וקשרים בארץ ובחו"ל.

בנוסף, קשה יותר לאתר פונדקאיות בתקופה המאתגרת של עידן הקורונה, המחירים התייקרו, וכעת יש להתייחס גם לנושא החיסונים. ארגון הבריאות העולמי המליץ לאחרונה לחסן נשים בהריון רק אם הן בסיכון גבוה להידבק בנגיף, אך בישראל משרד הבריאות החליט לחסן נשים בהריון באופן גורף, וההורים המיועדים מתקשים להבין כיצד לנהוג. עליהם להחליט האם האם הנושאת תתחסן או לא, בהתאם למדיניות המדינה בה עוברים את התהליך, ובנוסף עליהם לקבל החלטה האם להתחסן בעצמם כדי לקבל דרכון ירוק, אך האישור הישראלי אינו תקף בחו"ל, ויש להתייחס לכך בהתאם.  כדי להתגבר על כל האתגרים והמכשולים הניצבים בפני ההורים המיועדים בעידן הקורונה – חשוב לקבל ליווי צמוד של סוכנות פונדקאות, ואנחנו כאן כדי לסייע לכם ולכן.

 

 

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי - מרכז להורות
מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס - מרכז להורות
עדה אטיאס

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 052-2907889 | מינה יולזרי: 052-2907322
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×