You are currently viewing פונדקאות ללא תרומת ביצית
פונדקאות ללא תרומת ביצית

הרצון להביא ילד לעולם משותף לזוגות רבים בישראל, יש זוגות המצליחים להגשים את החלום באופן טבעי, אך לא מעט זוגות והורים מיועדים מתקשים להביא ילד לעולם מסיבות שונות ומגוונות. הפתרון למי שמעוניין להביא ילד לעולם הוא לעבור תהליך פונדקאות בארץ או במדינה מעבר לים המאפשרת זאת, ויש אפשרות לפונדקאות עם או ללא תרומת ביצית, בהתאם לחוקים ולמדיניות של כל מדינה ומדינה.
יש שני מסלולים עיקריים לתהליך פונדקאות – פונדקאות ללא תרומת ביצית ופונדקאות עם תרומת ביצית. אם אין צורך בתרומת ביצית מפרים ביצית הנשאבת מרחם האם המיועדת בזרע של הגבר. לאחר הקפאת העוברים מחדירים אותם לרחמה של האם הנושאת (פונדקאית) והיא נושאת את העובר או העוברים ברחמה ויולדת אותם, כאשר בתקופה עד הלידה היא נמצאת תחת השגחה רפואית ועליה להקפיד על בריאותה כדי שלא לסכן את העובר וההריון החשוב.

פונדקאות ללא תרומת ביצית בישראל

מדינת ישראל נחשבת לשמרנית בנושא הפונדקאות בגלל כללי ההלכה והדת. בישראל החוק מאפשר רק להורים מיועדים שהם בני זוג (גבר ואישה) או אישה ללא בן זוג לעבור את התהליך בעזרת אם נושאת. החוק בישראל נחשב למפלה, ורק זוגות הטרוגניים ונשואים עומדים בתנאים שנקבעו, כאשר בארץ ניתן לקבל תרומת ביצית כל עוד היא אינה מגיעה מהאם הפונדקאית (אם נושאת).
יש מגוון שאלות מוסריות הנוגעות לתהליך הפונדקאות, לדוגמה מהי זכותה של האם המיועדת לבחור בתהליך להביא ילד לעולם בעזרת אם נושאת, מעמד ודת הילוד, ניצול נשים ועוד. לכן, החוק בישראל קובע כי תהליך הפונדקאות אפשרי אם האם המיועדת אינה יכולה להיכנס להריון או לשאת הריון מסיבות רפואיות. יש לציין כי בישראל ההורים המיועדים חייבים לקבל אישור עקרוני מהוועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים, את האישור ניתן לקבל רק לאחר הצגת מסמכים רפואיים ואחרים, ויש להוכיח כי ההורים המיועדים ניסו הליכים רפואיים אחרים כדי לפתור את הבעיה, למשל ניתוח היסטרוסקופי לתיקון או לניקוי הריריות וחלל הרחם.

הסבר על תהליך הפונדקאות

תהליך פונדקאות באוקראינה, גאורגיה וישראל נועד להביא ילד לעולם באמצעות אם נושאת, אך בכל מדינה החוק שונה ויש כללים שונים. התהליך בישראל אפשרי רק להורים מיועדים העומדים בתנאים שנקבעו בחוק, כאשר הזרע חייב להיות של האב לצורך ההפריה החוץ גופית והביצית היא של האם המיועדת. ניתן לקבל תרומת ביצית, כל עוד היא אינה של האם הפונדקאית.
בישראל יש לקבל אישור מהוועדה, יש למלא טופס ולהכין הסכם פונדקאות לצורך אישור, ובנוסף יש לצרף מסמכים שונים כמו אישורים מרופאים, ורק לאחר קבלת האישור ניתן לחפש אם פונדקאית ולעבור את התהליך הנדרש. אם פונדקאית בישראל חייבת להיות אישה בטווח הגילים 38-22, יהודייה, אזרחית ישראלית ואם לילדים.

תהליך הפונדקאות במדינות כמו אוקראינה וגיאורגיה נעשה בהתאם לחוק המקומי בכל מדינה, העלות זולה יותר בהשוואה לעלות הפונדקאות בישראל, אך חשוב לזכור כי התינוק הנולד אינו יהודי, לכן עליו לעבור גיור קטינים, ויש לעבור בדיקת רקמות להתאמה גנטית בין התינוק להורה היחידני או להורים המיועדים, וכמובן להסדיר את נושא האזרחות לפעוט. לכן, יש תקופה שבה חייבים להישאר בחו"ל עד הסדרת כל האישורים והמסמכים הנדרשים ורק אז ניתן להגיע עם התינוק לישראל.

חשוב להדגיש כי תהליך פונדקאות ללא תרומת ביצית מיועד להורים מיועדים במקרים שאין בעיה רפואית אצל האם המיועדת והבעיה היא בהריון עצמו. ניתן לעבור פונדקאות ללא תרומת ביצית בארץ, בגיאורגיה ובאוקראינה, בכפוף לחוק המקומי.

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 073-3744-752 | מינה יולזרי: 073-3744-752
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×