You are currently viewing  פונדקאות לנשים בגיל הפוריות עם בעיה לבבית
 פונדקאות לנשים בגיל הפוריות עם בעיה לבבית

תהליך הפונדקאות מתקשר פעמים רבות עם בעיות פוריות אך ישנה גם אוכלוסיה של נשים צעירות שאין להן בעית פוריות והן נזנהרות מלהכנס להריון היות והריון יכול לסכן את חייהן בשל בעיות בריאותיות . 

מדובר בנשים בגילאי הפוריות אשר מתמודדות עם מחלת רקע אשר מצריכה לעיתים לקיחת תרופות קבועות אשר יכולות לפגוע בעובר או שהריון עלול להחמיר את הבעיה או להוות  סיכון לחייהן. 

סיבוכי הריון

כ – 0.2-4% מההריונות במדינות מתקדמות כרוכים בסיבוכי הריון הקשורים במחלות לב וכלי דם. בזמן הריון רגיל מתרחשים שינויים פיזיולוגיים במערכת הלב וכלי הדם, אשר מתחילים עוד בטרימסטר הראשון וכוללים בין השאר: עלייה בנפח הדם (50%),  עלייה  בתפוקת הלב (30-50% ) ועלייה בקצב הלב. כל אלו נועדו לאפשר לאישה לשאת את ההריון ולקיים את ה"דרישות" הגופניות הכרוכות בכך.

נשים עם מחלות לב מולדות (בכללן מחלות שריר הלב, מחלות מסתמים וכו') נמצאות בסיכון מוגבר לסיבוכי הריון כולל: הפלות מוקדמות ( 15-25%), מות עובר בתוך הרחם, שיעור מוגבר של לידות מוקדמות והאטה בצמיחת העובר ברחם (IUGR) . כמו כן, שיעור התמותה העוברית סביב מהלך הלידה גבוה פי 4 מהאוכלוסיה הכללית

פונדקאות בגלל בעיות לבביות

קבוצות עיקריות של מחלות לבביות

נשים בגיל הפוריות הסובלות ממחלות לבביות שונות נחלקות לכמה קבוצות עיקריות, בהתאם למחלת הלב שממנה הן סובלות. מדובר במחלות לבביות בדרגות חומרה שונות, כגון: יתר לחץ דם, מחלה מסתמית, מחלת לב כלילית, מום לב מולד, הפרעות קצב, או מחלת שריר הלב. מאחר שנשים אלו נזקקות לעתים קרובות לטיפול תרופתי קבוע, הרי מלבד הסיכון המוגבר שמציב ההיריון, קיים גם סיכון של השפעה מזיקה של התרופה, שאותה נוטלת האישה, על העובר.

ההחלטה לפנות לפונדקאות אינה פשוטה מבחינה רגשית , יש כמיהה גדולה לשאת את ההריון למרות הסיכון הבריאותי ותקווה כי ההריון יעבור בשלום מצד שני החשש המאוד גדול לשאת הריון אשר יכול לגרום לנזק בלתי הפיך לאישה ו/או לעובר . 

הקונפליקט הזה מלווה נשים צעירות עם בעיה לבבית מהרגע שברצונן להרות ולעיתים מונע מהן להתקדם בתהליך הבאת ילד לעולם בשל הקושי לקבל החלטה. 

לעיתים קיים קונפליקט בין בני הזוג שבו האישה מוכנה לקחת את הסיכון והבעל מסרב מחשש לחייה ולעיתים המצב הפוך. 

תהליך הכנת העוברים אף הוא מורכב מכמה סיבות: 

  1. לעיתים האישה מקבלת תרופות שלא ניתן לקחת אותך במהלך הטיפול ההורמונאלי לשאיבת הביציות והפסקה של לקיחת התרופות צריכה להיות מוגבלת בזמן היות וקיים סיכון בתקופה זו 
  2. ישנם נשים שלא יכולות לקבל תרופות הורמונאליות ויש לעבור לפרוטוקול טיפול טבעי ) ללא הורמונים) דבר שלוקח זמן רב יותר כי הוא מבוסס על שאיבת ביצית אחת כל חודש 
  3. נושא ההרדמה מורכב כי לעיתים  חומרי ההרדמה יכולים לסכן את האישה ויש לשקול אם ניתן להרדימה ואם כן באיזה מינון . 

במידה והוחלט לעבור תהליך פונדקאות על הזוג להציג מסמכים מהקרדיולוג לגבי חומרת הבעיה , הסיכונים הכרוכים בנשיאת הריון והתייחסות לאופן הטיפול וההרדמה. 

מעבר לכך חשוב לועדה לדעת שמצבה הלבבי של האישה אינו כזה שהיא נמצאת בסכנת חיים כי במצב כזה הנטיה תהיה לא לאשר הליך פונדקאית בשל טובת התינוק שיוולד. 

תהליך הפונדקאות והטיפול שתעבור האם המיועדת במחלקת IVF  במטרה לשאוב ביציות ולהכין עוברים יהיה בפיקוח צמוד של הקרדיולוג , אשר יפקח על המינונים בהתאם לתגובות הלבביות של האם המיועדת. 

בעבודתנו במרכז במשך 26 השנים האחרונות הגיעו אלינו עשרות נשים צעירות שהתלבטו בשאלה האם באמת הן לא יכולות לשאת את ההריון 

תשובתנו הייתה תמיד שהריון  זו רק הדרך להפוך להורים אבל תינוק ללא אמא בריאה ומתפקדת  זו כבר התוצאה ואם היא בלתי הפיכה המחיר יהיה של כל המשפחה . 

 

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי - מרכז להורות
מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס - מרכז להורות
עדה אטיאס

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 052-2907889 | מינה יולזרי: 052-2907322
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×