You are currently viewing גיור קטינים שנולדו בהליכי פונדקאות
גיור קטינים שנולדו בהליכי פונדקאות

קטינים מוגדרים כילדים שטרם הגיעו לגיל מצוות, כלומר גיל 12 לבנות וגיל 13 לבנים. כתוצאה מעלייה משמעותית בהליכי הפונדקאות בחו"ל קטינים רבים צריכים לעבור גיור קטינים , ההליך דומה גם לילדים מאומצים שלא נולדו לאם יהודייה. חשוב לדעת כי בשונה מגיור של אדם מבוגר, גיור קטינים לא כולל הכנה ללימודים וההליך קל יותר.
הורים מיועדים רבים שבוחרים בהליך פונדקאות בחו"ל חוששים משלב הגיור של הקטין למרות שמדובר בפרוצדורה פשוטה כשהיא נעשת לקטין ולא לבוגר. , הרבנות ומוסדות המדינה דורשים כי הליכי הגיור יעשו בארץ עם חזרת ההורים לישראל ולא מעבר לים בכפוף לדרישות בית הדין לגיור קטינים . הרבנים בישראל נדרשים לא פעם לפסוק בנושא ולקבל החלטות הנוגעות להליכי הגיור של הקטין שנולד בהליך פונדקאות, לדוגמה האם התורמת של הביצית חייבת להיות מאותה דת של האם, האם הרחם שמשמש בהליך הפונדקאות חייב להיות של אישה יהודייה, האם אפשר להסתפק בכך שהאב יהודי ועוד.

 

גיור קטינים

שלבי הליך הגיור של קטינים שנולדו בהליכי פונדקאות בחו"ל

נכון להיום יש להורים המיועדים שהביאו תינוק לעולם בהליך פונדקאות ארבע אפשרויות בנושא גיור הקטין. האפשרות הראשונה והרווחת היא לפתוח תיק בבית הדין לגיור קטינים ולעבור הליך מזורז הכולל ברית מילה לבנים וטבילה במקווה ולבנות טבילה במקווה בלבד בתיאום עם בית הדין לגיור קטינים בישראל, במסגרת ההליך ההורים המיועדים יוזמנו לפגישה במסגרתה יצטרכו להצהיר כי ירשמו את הקטין ללימודים במוסדות החינוך הדתיים, שמירה על השבת ועוד גם אם הינם זוג חילוני . הרבנים לא עוקבים או אוכפים זאת אך אין ספק שזה יוצר תחושת אי נוחות בקרב הנורים המיועדים .
האפשרות השנייה היא לעבור גיור אורתודוכסי בארה"ב או במדינה אחרת.
האפשרות השלישית היא לעבור גיור רפורמי של הקטין בישראל או באחת הקהילות בחו"ל. גיור רפורמי המתקיים בישראל מחייב הכרה משפטית, זהו תהליך ארוך הכרוך בביורוקרטיה מתישה ויש גם הוצאות כספיות נכבדות.
האפשרות הרביעית והאחרונה היא לא לעשות גיור לקטין שנולד ב – הליך פונדקאות בחו"ל , כאשר הילד יגדל הוא יוכל להחליט על דעת עצמו האם להתגייר. יש לכך משמעויות שונות שחשוב להתייחס אליהם מראש.
אגב, כדאי לדעת כי הקהילות הרפורמיות בארצות הברית תומכות בהורים המיועדים ומסייעות להם במהלך שהותם, הרבנים של הקהילות הרפורמיות מוכנים לגייר גם קטינים שנולדו להורים מאותו מין. אם מחליטים שהקטין שנולד בפונדקאות בחו"ל יעבור גיור רפורמי לא בישראל חשוב לפנות לרב המתמחה בנושא, ראשי הקהילה היהודית יסייעו להורים למצוא מוהל מקצועי או יפנו אותו לגיור בבית חולים על ידי רופא ותחת הרדמה מקומית. יש לא מעט רופאים שהם גם מוהלים. חשוב לקבל את כל המסכים שיש להציג בארץ כדי לקבל את האישורים הנדרשים לקטין ולהורים.

גיור הקטין בישראל באמצעות האגף לגיור

כדי לעבור גיור בישראל יש לפתוח תיק באגף לגיור הממוקם במשרדי הממשלה בירושלים. את התיק פותחים בבית הדין המיוחד לגיור קטינים, ולאחר פתיחת התיק ההורים מוזמנים לפגישה עם דייני בית הדין לגיור. יש להביא לפגישה הראשונית בבית הדין לגיור מסמכים רבים כמו צילום תעודות זהות של הורי הקטין, צילום תעודת נישואין או תעודת גירושים במקרה של חד הורי, תמונות פספורט, מסמכים של הליך הפונדקאות, תעודת לידה של הקטין, קורות חיים ומכתב המתאר את הפונדקאות והסיבות.
כחלק מהליך הגיור לקטין עליו לעבור ברית מילה (בנים בלבד) וטבילה במקווה לשני המינים , הגיור ללא תשלום, אם הפעוט מעל גיל חצי שנה המילה תיעשה על ידי רופא מוהל, לעיתים יש צורך בהליך הטפת דם. כמו כן יש להגיע למקווה עם הקטין, כאשר אחד ההורים יכנס איתו למקווה בהתאם לגיל הילד.
המרכז להורות מסייע לכם בהליכי פונדקאות בישראל ובגיאורגיה, כולל ליווי ותמיכה בנושאים הקשורים לגיור ולמעמד המשפטי של הקטין בישראל ויפנה אותכם לעמותה העוסקת בגיור קטינים אשר תסייע לכם לעבור את תהליך הגיור בצורה הטובה והקלה ביותר .

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי

מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס

עדה אטיאס         

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 052-2907889 | מינה יולזרי: 052-2907322
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×