You are currently viewing פונדקאות בימי הקורונה
פונדקאות בימי הקורונה

בפברואר 2020 פרצה הקורונה לחיינו והכניסה את העולם כולו להיערכות מחודשת. העירכות זו, כללה בידוד חברתי, סגירת השמיים, סגירת חנויות, הפסקת טיפולי הפריה חוץ גופית. גם הוועדה לאישור הסכמים הפסיקה את עבודתה עד חודש מאי. הסגירה של תכניות הפונדקאות בארץ ובעולם כיבו לתקופה זו את החלום של זוגות רבים להתחיל בפרויקט המשמעותי ביותר בחייהם.

זוגות רבים שהחלו תהליכי פונדקאות והשיגו הריון המשיכו לקבל עדכונים לגבי ההריון. הפונדקאיות הגיעו לקליניקה לבדיקות בתחבורה פרטית שהמרכז סידר עבורם כדי לא לפגוע בהתנהלות מעקב הריון התקין .

המלוות מטעם המרכז המשיכו להיות איתן בקשר רצוף ודאגו לצייד אותן בברזל וויטמינים ולוות אותן בתקופה מטלטלת זו..

ליווי מלא להורים בתהליך פונדקאות

זוגות לקראת לידה חשו חרדה והתרגשות טבעיים אבל מעבר לכך נוסף החשש הגדול גם מהשפעות הקורונה על הלידה . זוגות חששו מהדבקות של הפונדקאיות בקורונה עקב הגעתן לבית החולים. סגר שהוטל לא אחת שחקשה עליהן להגיע לבית החולים, התמודדות עם הלידה לבד ללא ליווי ההורים המיועדים שלא הורשו להכנס לבית החולים להיות עם הפונדקאית ולקבל את ילדים.

זוגות נאלצו לקבל מהמרכז תמונות ווידאו של הרך הנולד מבלי שיכלו לחבקו ולהעניק לו את ביטויי האהבה והטיפול שהורים נותנים לתינוקם עם היוולדו ועד כמה וכמה לאחר הליך פונדקאות .

המרכז להורות כגוף מלווה תמך רגשית בהורים וסייע להם להתמודד עם הימים המורכבים רגשית של ההמתנה לשחרור התינוק מבית החולים.

זוגות שהחלו טיפולי הכנה לפונדקאית אך טרם הוחזרו העוברים לרחמה נאלצו להמתין עד שהקליניקה תהיה רשאית לחזור ולבצע טיפולי הפריה חוץ גופית . ההמתנה תסכלה מאוד והמרכז סייע בתמיכה רגשית לאורך תקופה זו . למרות הקורונה זווגת חדשים רצו להתחיל תהליך פונדקאות והסתפקו רק בחלק הפורמלי של התהליך. כולם היו אופטימיים שתקופת הסגר תסתיים ותהליכי הפונדקאות יתחדשו.

בעקבות הקורונה נסגרו השמיים ולא ניתן היח לטוס, זוגות שציפו ללידות בחודשים מרץ , אפריל ומאי מצאו את עצמם במצב בלתי אפשרי שבו יוולד ילדם במדינה אחרת מבלי שתהיה להם האפשרות לקבלו ולהיות איתו עד שיוכלו לחזור לארץ.

זוגות ששהו בגיאורגיה עם תינוקם לאחר הלידה לא יכלו לחזור לארץ כי לא היו טיסות והם נתקעו בגיאורגיה .

כיצד מרכז ההורים נתרם לפתרון הבעיה במשבר קורונה

המרכז ביחד עם משרד החוץ הישראלי, שגרירות ישראל בגיאורגיה והאלוף איילנד הצליחו להוציא טיסה פרטית שמומנה על ידי תרומות שהחזירה את הזוגות עם התינוקות לארץ ולקחה זוגות שציפו ללידה לגיאורגיה .

המבצע דרש התארגנות לא פשוטה שכללה אישורים ממשרד הבריאות הישראלי והגיאורגי, המשטרה, נהגים שיחכו בשדה עם מסכות וחלוקים, דירות שעברו חיטוי.

כתוצאה ממבצע זה הצטבר ידע אצל כל הגורמים השונים שאיפשר להוציא במהלך הקורונה טיסות נוספות דרך ישראייר בשיתוף משרד הבריאות והחוץ וזוגות הצליחו גם בחודשים אחרי להגיע ללידה ולחזור לאחר הלידה עם ילדהם לארץ.

הקורנה יצרה הגבלה של החיים השגרתיים , זוגות שהגיעו ללידות במועד נאלצו להיות שבועיים בבידוד עקב הקורונה , ותינוקם הבריא לא שוחרר מבית החולים עד שהוריו סיימו את תקופת בידוד זאת כדי לשמור על בריאותו .

כמו כן בתקופת הבידוד הזוגות לא הורשו לצאת מהבית והמרכז דאג שיערכו עבורם קניות להם ולתינוק.

משפחות הזוגות שבדרך כלל מלוות את הזוגות בזמן שהותם בגיאורגיה לאחר הלידה לא יכלו להגיע עקב הקורונה ונאלצו ללוות אותם בזום .

נוהל הוצאת תעודת הלידה לתינוק ולקיחת דגימת רוק ממנו בשגרירות הישראלית קוצר מבחינת זמנים לאור המצב המיוחד . השגרירות אפשרה לזוגות להביא את התינוק ללקיחת דגימת הרוק גם ללא תעודת לידה זאת כדי שיוכלו לחזור לישראל בהקדם.

השגרירות אף פתחה את שעריה בחג ובשעות שאינן שעות עבודה כדי להנפיק דרכונים לתינוקות שיספיקו לעלות לטיסות שיצאו פעמיים בחודש.

המלווה בגיאורגיה מטעם המרכז עבדה ימים כלילות להכין את כל המסמכים למרות שמשרדי הנוטריון היו סגורים, והייתה בקשר רצוף עם הקונסולית לגבי הוצאת הדרכונים , הכנות לטיסה , שחרור התינוקות, ולייווי הזוגות.

למרות שהקורונה עדיין קיימת וחובת הזהירות תמיד תהיה על כולנו השמיים נפתחים ותהליכי הפונדקאות בארץ ובעולם כבר החלו. אנו מצפים בגעגוע להריונות חדשים פוסט

קורונה שכבר יגיעו וישמחו את ההורים שציפו להם זמן רב.

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי

מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס

עדה אטיאס         

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 073-3744-752 | מינה יולזרי: 073-3744-752
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×