You are currently viewing במה שונה ההריון כפונדקאית להריונות שלי
במה שונה ההריון כפונדקאית להריונות שלי

נשים רבות מביעות עניין בהליכי הפונדקאות מתוך תחושה של שליחות, רצון ומצווה לעזור להורים אחרים להביא ילד לעולם, ובנוסף הפונדקאות מאפשרת להן להשיג רווח כלכלי נאה שיכול לסייע להן ולבני משפחותיהן לשפר את מצבן הכלכלי. כדי להיות פונדקאית בארץ האם הנושאת חייבת לעמוד במספר קריטריונים שנקבעו בחוק הסכמים לנשיאת עוברים, וחשוב לזכור כי מדובר בהליך מורכב לכן מומלץ לקבל ליווי מקצועי צמוד לכל אורך התהליך.

אישה המתכננת להיות אם פונדקאית בארץ חייבת לעמוד בקריטריונים שנקבעו בחוק, למשל גיל מעל 22 ומתחת ל-38 שנה, הריון תקני בעבר וגידול ילד אחד לפחות, מצב בריאותי תקין (גופני ונפשי), לידות במועד וללא סיבוכים ועוד. חשוב לזכור כי ניתן לעבור פונדקאות בחו"ל או בארץ, אך רבים מההורים המיועדים מעדיפים לעבור את ההליך המורכב בישראל כדי להיות קרובים לאם הנושאת, ובנוסף החוק בארץ מחייב בחירת פונדקאית המשתייכת לאותה דת כמו שם האם המיועדת, וכך אין צורך להתמודד עם מעמד היילוד מבחינת דת.

 

הריון כאם פונדקאית

בשנים האחרונות התפרסמו מספר מחקרים בנושא רגשות האם הנושאת בהליך הפונדקאות, וחשוב לזכור כי מדובר בהליך מורכב מאוד עבור הפונדקאית. בשונה מהריון רגיל שבו האם מביאה ילד לעולם ומגדלת אותו לאחר הלידה, בהליך הפונדקאות האם הנושאת משמשת כרחם בלבד, ולמעשה היא משכירה את רחמה לטובת ההורים המיועדים המעוניינים להביא ילד לעולם בעזרתה. 

במהלך ההריון, רוב הנשים הפונדקאיות מעידות כי הן רואות בעובר ההולך ומתפתח ברחם שלהן כתינוק שלהן לכל דבר ועניין, גם אם הן יודעות כי לאחר הלידה עליהם למסור את היילוד להוריו המיועדים. האם הנושאת מתרגשת מכל תנועה של העובר, בבדיקות ההדמיה ובהריון המתפתחת באופן תקין. יש נשים ששמחות להיות בהריון והן מאוד אוהבות את התחושה, וכמובן את חוויית הלידה עצמה, אך הן לא יכולות או שהן אינן מעוניינות להרחיב את התא המשפחתי שלהן, לכן הן מוכנות לשאת עובר עבור ההורים המיועדים והן מסתפקות בתחושת השליחות והמצווה, ובנוסף הן נהנות מתקופת ההריון וזוכות לגמול כספי נאה.

 

שליחות ומצווה

אישה שבוחרת להיות פונדקאית עושה זאת לרוב משני שיקולים עיקריים – שליחות ומצווה לסייע לנשים אחרות להביא ילדים לעולם, ושיקול כלכלי. כאשר עוברים פונדקאות בישראל בעזרת סוכנות מקצועית כמו המרכז להורות באמצעות פונדקאות, מקבלים ליווי צמוד לכל אורך התהליך, הליווי ניתן לכל הצדדים המעורבים, כלומר להורים המיועדים ולאם הפונדקאית.

במסגרת הליווי המקצועי מתקיים מפגש הכרות בין ההורים המיועדים לבין האם הנושאת. לא פעם נוצר חיבור עמוק ומרגש בין הצדדים ואם מתגברים על הכשלים והמהמורות הקשורים לעריכת ההסכם, ההורים המיועדים יכולים להיות מעורבים בהליך ההריון, להגיע עם האם הנושאת לבדיקות השונות, לסייע לה גם מעבר למה שכתוב בחוזה ועוד.

 

להגיע מוכנים להליך המורכב

פונדקאות אינה מתאימה לכל אישה, לכן בישראל האם הנושאת עוברת בדיקות ומבחנים שונים על מנת לוודא כי היא מוכנה להליך, גופנית ונפשית. בעזרת ליווי צמוד של המרכז להורות, האם הנושאת זוכה לתמיכה מלאה ולהסברים מפורטים עוד לפני חתימה על הסכם עם הורים מיועדים.

כאשר האם הפונדקאית מקבלת הסברים, תמיכה וליווי צמוד, היא מוכנה להריון שבסיומו עליה להיפרד מהעובר ולמסור אותו להורים המיועדים. ההכנה הרגשית חשובה מאוד מאחר שהאם הפונדקאית צפויה להתמודד עם רגשות מעורבים, שאלות מהסביבה הקרובה, ועליה לשתף בהליך גם את ילדיה ולהסביר להם שהתינוק לא יצטרף למשפחתם.

לסיכום, הפונדקאות נועדה לסייע להורים המיועדים להביא ילד לעולם והאם הנושאת עושה שליחות ומצווה בחייה, אך עליה להיות מוכנה לקראת ההליך המורכב והמחייב.

 

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי - מרכז להורות
מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס - מרכז להורות
עדה אטיאס

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 073-3744-752 | מינה יולזרי: 073-3744-752
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×