You are currently viewing יעוץ משפטי ע"י עורך דין להורים מיועדים לפונדקאות בישראל
יעוץ משפטי ע"י עורך דין להורים מיועדים לפונדקאות בישראל

הוועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים של משרד הבריאות (להלן: "הוועדה"), דורשת כי הן ההורים המיועדים והן האם הנושאת יקבלו ייעוץ משפטי על ההסכם לנשיאת עוברים (להלן: "ההסכם"), עובר לחתימה.
על הייעוץ להינתן על ידי עורך דין אשר מתמחה בתחום הפונדקאות ועובד בכפוף להנחיות הוועדה, לצורך הבטחת תקינות וזריזות התהליך, מתן הסבר מדויק ומהימן לצדדים וכן לצורך ירידה לפרטים החשובים והרלוונטיים.

חשוב לציין כי הוועדה מכתיבה את עקרונות ההסכם ומעניקה מרחב תמרון מצומצם בכל הנוגע לשינוי והוספת סעיפים ולכן חשוב לקבל ליווי משפטי ע"י עורך דין מקצועי ומהימן בעל ניסיון בתחום הפונדקאות, אשר ידע לכוון ולהנחות את הזוג בכל הנוגע לתוכן החוזה ולשינויים האפשריים, במידה ורצויים. מטרת הייעוץ המשפטי היא שהצדדים יבינו את תוכן ההסכם עובר לחתימה.

עורך דין פונדקאות

מדוע חשוב לעבוד עם עורך דין מנוסה בתחום הפונדקאות

עורך דין מנוסה ומוכשר ככל שיהיה, אשר מגיע מתחום אחר, לדוגמא מעולם החוזים והמשפט המסחרי, על פניו יוכל לתת יעוץ על הסכם זה מתוקף היותו הסכם. אלא שבפועל, עורכי דין אלה רגילים להגמיש את ההסכם, להוסיף ולשנות סעיפים לפי רצונם וקו מחשבתם, מבלי להכיר את דרישות הוועדה. הוועדה, כאמור, מעניקה מרחב שינויים מצומצם מאד. במידה ועורך הדין לא מכיר את המטריה הספציפית הוא עלול להיכנס לסאגת ויכוחים מיותרים מול הוועדה, מעין פינג פונג חסר כל תועלת – וכך לבזבז זמן יקר להורים המיועדים שלא יכולים להתחיל את התהליך.
פגישת הייעוץ המשפטי נערכת במעמד ההורים המיועדים, כשהאם הנושאת מקבלת יעוץ נפרד על ידי עורך דין אחר מומחה בפונדקאות בכפוף להנחיות הוועדה.

פגישת הייעוץ כוללת:

 

  • מעבר על ההסכם – למעשה בפגישה מתרגם עורך הדין לזוג את השפה המשפטית ומסביר להם את משמעות הסעיפים, הזכויות והחובות של כל צד.
  • חתימה על מסמכים שדורשת הוועדה – תצהירים, ויתור סודיות.
  • חתימה על מסמכים שדורש הבנק – לצורך פתיחת חשבון נאמנות אליו יועבר הכסף בעתיד עבור התהליך.
  • מעבר על ההסכם. 
  • מקום למענה לשאלות והנחיות להמשך.

.

במרכז להורות באמצעות פונדקאות מקבלים ההורים המיועדים כחלק מהתשלום למרכז ייעוץ משפטי על ידי עורך דין אשר עוסק בתחום הפונדקאות באופן בלעדי. התהליך אפקטיבי מאד ולאחר פגישת הייעוץ הקשר בין ההורים המיועדים לעורך הדין אינו מתנתק – הוא נשאר זמין לשאלות וייעוץ לאורך כל התהליך – כאמור שירותים אלה מגולמים בתשלום למרכז ולא נדרש להוסיף תשלום.
לאחר מתן הייעוץ המשפטי להורים המיועדים, שולח עורך הדין את טיוטת ההסכם לעורך הדין שנותן ייעוץ משפטי לאם הנושאת. לאחר שההסכם מוכן והתנאים מקובלים על הצדדים נשלח ההסכם לאישור הוועדה – תהליך אשר לוקח מספר שבועות. בזמן זה המרכז להורות ועורכי הדין נמצאים בקשר רציף עם הוועדה לצורך הבטחת מהירות ותקינות הטיפול בתיק.
לאחר שהוועדה מאשרת את ההסכם, מוזמנים ההורים המיועדים והאם הנושאת לוועדה אשר ממוקמת בתל אביב וחותמים על ההסכם בפני חברי הוועדה. לאחר החתימה על ההסכם, מתחיל התהליך בפועל והשלב הבא הוא ביצוע החזרת עוברים.

לאורך כל התהליך, גם לאחר החתימה ולמעשה עד ללידה המיוחלת, עורך הדין אשר נתן להורים המיועדים את הייעוץ המשפטי על ההסכם אחראי על חשבון הנאמנות והעברות הכספים. חשבון הנאמנות נושא את שם ההורים המיועדים ומשכך הם אלה אשר אחראים לשלוח לו הוראות בכל הנוגע להעברת הכספים. הכספים מועברים בהדרגה כאשר מירב הפיצוי מועבר רק לאחר הלידה. עורך הדין נשאר ללוות את ההורים המיועדים – הוא זמין לשאלות והתייעצויות בכל הנוגע לעניינים הנוגעים לתהליך עד לסופו.

המרכז להורות באמצעות פונדקאות מקנה להורים המיועדים עורך דין מנוסה העוסק בפונדקאות באופן בלעדי – לצורך מתן ייעוץ משפטי וניהול חשבון הנאמנות. השירות כלול בתשלום למרכז ואין צורך להוסיף תשלום עבור שירות זה.

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי - מרכז להורות
מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס - מרכז להורות
עדה אטיאס

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 073-3744-752 | מינה יולזרי: 073-3744-752
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×