You are currently viewing פונדקאות בישראל 2020
פונדקאות בישראל 2020

האם נסללה הדרך לפונדקאות בישראל עבור זוגות חד מיניים? כיצד תשפיע ההחלטה הדרמטית של בג"ץ על נושא הפונדקאות בארץ לזוגות חד מיניים? ובכן, לאחרונה החליטו שופטי בג"ץ בהחלטה דרמטית להקציב למחוקק הישראלי שנה לצורך תיקון חוק הפונדקאות, לאחר שהשופטים קבעו כי החוק הקיים גורם לפגיעה משמעותית וחמורה בזכות לשוויון ולהורות שנגרמת לחד מיניים בגלל החרגת הגברים החד מיניים מתהליכי הפונדקאות בישראל, לטענת השופטים ההחרגה של הזוגות החד מיניים והגברים היחידים נובעת מאפליה.

תינוקות באמצעות פונדקאות

פגיעה חמורה בזכויות החד מיניים

אמנם, מדינת ישראל נחשבת למתקדמת בנושא זכויות הלהט"ב, יחד עם זאת במשך שנים ארוכות הזוגות החד מיניים, לרבות גברים הומוסקסואלים, אינם נכללים בהסדר הפונדקאות במדינה. ההדרה המתמשכת של זוגות בני אותו מין מהווה פגיעה משמעותית בזכויות שלהם להביא ילדים לעולם ולהקים משפחה.
כדאי לדעת כי שופטי בג"ץ החליטו על הפסיקה התקדימית שלהם בעקבות דיון שנערך בתביעה של זוג חד מיני לאחר שבני הזוג ניסו במשך שבע שנים לקבל אישור לפונדקאות בישראל, אך למרות הניסיונות הרבים שלהם להביא את הנושא לאישור הכנסת הם לא הצליחו בדרכם.
בפסק הדין התקדימי של בג"ץ נקבע שהדרת החד מיניים מהליכי הפונדקאות בארץ פוגעת בשוויון זכותם של הגברים ההומוסקסואליים לממש את זכותם להורות. כעת יש למחוקק הישראלי שנה כדי לתקן את החוק הקיים, וככל הנראה הסדרי הפונדקאות במסגרת חוק ההסכמים לנשיאת עוברים ישתנו בעתיד הקרוב לעין, וכך גם זוגות חד מיניים וגברים יחידים יוכלו לממש את זכותם להורות.

זכות טבעית להורות

חברי קהילת הלהט"ב מתלוננים ומוחים במשך שנים על האפליה הקיימת והפגיעה בזכותם להפוך להורים באמצעות תהליך פונדקאות. החוק הקיים מאפשר רק לזוגות שהם גבר ואישה ולאישה יחידה לעבור תהליך פונדקאות במדינה, וזוגות חד מיניים וגברים יחידים נאלצו לחפש פתרונות במדינות אחרות ולהתמודד עם עלויות גבוהות, ביורוקרטיה מתישה ואתגרים נוספים.
ככל הנראה שנת 2020 תביא למפנה בנושא הפונדקאות בישראל מאחר ובג"ץ הקציב שנה בלבד למחוקק כדי לתקן את החוק. בפסק הדין של בג"ץ קבעו השופטים כי אם המחוקק לא יתקן את האפליה עד לתאריך 1 במרץ 2021 בית המשפט יחליט על פסק דין סופי. חשוב לזכור כי זהו צעד ראשוני ומבורך, וארגוני הלהט"ב מקווים כי המחוקק לא יערים קשיים וינסח חוקים עוקפי בג"ץ.

פונדקאות בישראל על ידי המרכז להורות

המרכז להורות באמצעות פונדקאות נחשב לסוכנות המובילה בישראל להליכי פונדקאות. צוות הסוכנות סייע עד היום לאלפי זוגות להגשים חלום ולהביא ילדים לעולם, הן בתהליכי פונדקאות בישראל והן בתהליכי פונדקאות בחו"ל, בעיקר במדינות כמו גיאורגיה.
עלות הפונדקאות בישראל היא כ-250,000 ₪, וכדי להתחיל את התהליך יש לקבל אישור עקרוני מהוועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים. מומלץ לבחור במרכז להורות בגלל הידע והניסיון הרב, אנשי המקצוע המלווים את ההורים המיועדים והניסיון הרב באיתור אם נושאת והתמיכה הרגשית המוענקת להורים המיועדים.

 

 

המאמר נכתב על ידי :

 

מינה יולזרי

מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס

עדה אטיאס         

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 052-2907889 | מינה יולזרי: 052-2907322
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×