You are currently viewing פונדקאות לאם יחידנית
פונדקאות לאם יחידנית

בחודש יולי 2018 אושר התיקון לחוק הפונדקאות בישראל (חוק הסכמים לנשיאת עוברים (אישור הסכם ומעמד היילוד), תשנ"ו-1996. במסגרת התיקון לחוק הפונדקאות בישראל החליט המחוקק לאפשר גם לנשים יחידניות להיעזר באם פונדקאית כדי להביא ילד לעולם ולממש את זכותן להורות.

התיקון לחוק קובע כי פונדקאות לאם יחידנית אפשרי לנשים שאינן נמצאות בזוגיות הטרוסקסואלית, כל עוד האישה היחידנית סובלת מבעיה רפואית המונעת ממנה לשאת הריון או שההריון עלול לסכן את חייה או את חיי העובר המתפתח ברחמה.

מה החוק בישראל קובע לגבי אם יחידנית?
נכון להיום, חוק הסכמים לנשיאת עוברים דורש מההורים המיועדים להיות גבר ואישה שהם בני זוג, ולאחר התיקונים שנעשו בחוק ברבות השנים, גם אישה ללא בן זוג וגבר ללא בת זוג יכולים לעבור את הליך הפונדקאות בארץ. אישה יחידנית שאין לה בן זוג ואינה יכולה להביא ילד לעולם, יכולה לחתום על הסכם פונדקאות עם אם נושאת לצורך הולדת תינוק מביצית השייכת לאם המיועדת (היחידנית) ותרומת זרע.

ראוי לציין כי התיקון לחוק שנעשה בחודש יולי 2018 מאפשר לנשים יחידניות להיעזר באם פונדקאית כדי לממש את זכותן להורות ולהביא ילד לעולם, כמו כן התיקון לחוק קובע שגם נשים נשואות יוכלו לשמש כפונדקאיות בכפוף לאישור מהוועדה במשרד הבריאות, ואם פונדקאית תוכל לשמש רק אם היא ילדה 4 פעמים לכל היותר, וכל עוד גילה של האם הנושאת הוא 39-22, והיא לא שימשה כאם פונדקאית יותר מפעם אחת. התיקון לחוק קובע כי ההורים המיועדים חייבים להיות בטווח הגילים של 54-18, כל עוד יש להם שני ילדים משותפים לכל היותר. במקרה של אם יחידנית הוחלט כי היא רשאית לעבור הליך פונדקאות אם יש לה שני ילדים גנטיים לכל היותר.

חשוב לדעת כי במקרה של אם יחידנית, החוק קובע שהביצית חייבת להיות של האם המיועדת, ואין לעשות שימוש בביציות שנשאבו מאם מיועדת שגילה מעל 43 שנים, יש לכך משמעות רבה עבור נשים יחידניות מאחר ואם יש להן עוברים שהופרו מהביציות שלהן, כל עוד הביצית נשאבה לפני גיל 43, הנשים היחידניות יוכלו לעבור הליך פונדקאות בארץ בעזרת אם נושאת.

תרומה של זרע
הליך הפונדקאות בישראל מתאים כיום גם ליחידנים, יחידניות, זוגות הטרוסקסואלים וזוגות גאים.
אם יחידנית יכולה להשתמש בתרומת זרע אך להשתמש בביצית שלה בלבד. החוק בישראל מחייב כי לילד שיוולד יהיה קשר גנטי לאחד מההורים המיועדים.

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 073-3744-752 | מינה יולזרי: 073-3744-752
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×