You are currently viewing פרידה בין הזוג לפונדקאית לאחר הלידה
פרידה בין הזוג לפונדקאית לאחר הלידה

תהליך הפונדקאות בישראל מחייב את הזוג והפונדקאית לנהל בינהם מערכת יחסים .
כשזוגות מתלבטים אם לעבור את תהליך הפונדקאות בישראל או בחו"ל השאלות המתבקשות הינן האם יש רצון להיות בקשר רצוף עם הפונדקאית ? ללוות אותה לכל בדיקה? להיות איתה בקשר טלפוני ? ולחוות את ההריון דרכה?
אלו המשתנים המהותיים ביותר שמאפיינים את תהליך הפונדקאות בישראל בהבדל מתהליך פונדקאות שמתקיים בחו"ל.
בפונדקאות בחו"ל הפונדקאית אינה דוברת עברית וגם לא אנגלית וקשה לתקשר עימה , הזוג לא נוכח בבדיקות אלא מקבל את התוצאות בצורה מסודרת ורציפה .
ישנה אפשרות לנסוע ולהיות נוכח בבדיקה אבל זו אינה מערכת יחסים שנוצרת בין הזוג לפונדקאית .
הבחירה בפונדקאות בחו"ל נובעת בין היתר גם מהרצון לא לנהל מערכת יחסים עם פונדקאית ולהתמקד יותר בהריון עצמו ובתינוק שיוולד כך שהפרידה מאליו תהיה פשוטה וקלה יותר.

בליינד דייט עם הפונדקאית

בתהליך פונדקאות בישראל הקשר הראשוני שנוצר עם הפונדקאית הוא סוג של " בליינד דייט" .
הצדדים אינם מכירים זה את זה אך הולכים לקראת מפגש שהוא משמעותי עבור שניהם שבסופו יצטרכו להחליט האם הם מעוניינים להתקשר אחד עם השני לצורך הבאת ילד לעולם.
ההחלטה נעשת על סמך אבחונים פסיכולוגיים, פסיכוסוציאלים ורפואיים שהמרכז עורך טרם הפגישה והתרשמות הדדית ותחושות בטן של הצדדים מהמפגש אחד עם השני ועדיין מדובר בהחלטה כבדת משקל לגבי דבר מהותי של חייהם .

אין לזוג ולפונדקאית זמן להכיר לאורך זמן ולבחון את מערכת היחסים לפני קבלת ההחלטה , הקשר נוצר וניבנה תוך כדי התקדמות התהליך עצמו.
בפגישת ההכרות נערך תיאום ציפיות לגבי הקשר , הנוכחות של האם המיועדת בבדיקות, הנוכחות בלידה , רמת הקירבה שהצדדים מעוניינים, קשר טלפוני, ביקורי בית הדדיים (דבר שאינו מחויב בתהליך אך לעיתים יכול להיות מצופה ) ובין היתר הפרידה לאחר הלידה .

נושאים אלו רגישים ומאפשרים לכל צד לחוש עד כמה הוא נכון לשתף/ להשתתף במפגשים הרפואיים שיערכו במהלך התהליך קרי הבדיקות אצל הרופא , ההחזרה של העובר לרחם הפונדקאית, בדיקות ההריון , והלידה.
מדובר במקומות הכי אינטימיים , חשופים ורגישים שיש פונדקאיות שפחות נוח להם לשתף את האם המיועדת בהם בטח בתחילת הקשר כשהאם המיועדת עדיין זרה לפונדקאית , וישנן פונדקאיות ששמחות מאוד שהאם המיועדת תהיה נוכחת ורואות בכך משהו הכרחי שיעזור להן להפרד מהתינוק שאינו שלהן.

מהצד השני ישנן אמהות מיועדות שרוצות להיות פחות מעורבות הן מרגישות לעיתים פחות נוח "להפריע " לפונדקאית , להפר את פרטיותה , להכביד עליה תחושות שיכולות להשתנות אצל הצדדים כשהקשר הופך לקרוב יותר.
בין אם נוצר קשר קוב חם ואינטימי ובין אם נוצר קשר יותר קונקרטי ומכבד הפרידה לאחר הלידה מתרחשת באופן טבעי עם הזמן היות והנושאים המשותפים שחיברו את הצדדים קרי הפגישות אצל הרופא , הבדיקות וההתעסקות בהריון הסתיימו. וההורים עסוקים בטיפול בילדם והפונדקאית חוזרת לשיגרת חייה ולילדיה . 

פונדקאות לאם יחידנית

ישנם זוגות ששומרים על מסורת של הרמת טלפון או שליחת פרחים ביום ההולדתה ואחרים מעדיפים לנתק את הקשר ולהתקדם בחייהם ההחלטה צריכה להיות מדוברת במהלך התהליך ומוסכמת על ידי הצדדים כדי שלא ישארו משקעים לא נעימים.

חשוב לאחר הלידה לקיים טקס פרידה בבית החולים , לקנות לפונדקאית מתנה , שני הצדדים מסכמים אחד בפני השני את התהליך שעברו דבר שמסייע לכל אחד גם לראות מחדש את התהליך שעבר בעצמו ואת התהליך שעבר הצד השני והתהליך שעברו יחד .

טקסים בחיים עוזרים לנו לסיים תקופה ולהתחיל תקופה חדשה 

כמי שמלוות 26 שנים תהליכי פונדקאות ומערכות יחסים ופרידות בין זוגות לפונדקאיות אנו מאמינות שהפרידה היא חלק בלתי נפרד מהתהליך .
חשוב לעשות אותה בצורה נכונה כך שתותיר אצל כל אחד מהצדדים תחושה של סיפוק ושמחה שהיה שותף במסע במרגש בזה .

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי - מרכז להורות
מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס - מרכז להורות
עדה אטיאס

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 073-3744-752 | מינה יולזרי: 073-3744-752
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×