You are currently viewing הורות משותפת ופונדקאות
הורות משותפת ופונדקאות

המרכז להורות באמצעות פונדקאות הוקם בשנת 1996 ונחשב למרכז הוותיק ביותר בישראל. המרכז להורות מנוהל על ידי מינה יולזרי ועדה אטיאס, מטפלות משפחתיות מנוסות ובעלות תואר שני בעבדה סוציאלית. עד היום, המרכז להורות סייע להבאת מאות תינוקות לעולם בהליכי פונדקאות בארץ ובחו"ל.

הורות משותפת

מאחר והדרך היחידה כיום לזוגות ולגברים יחידניים (גאים או סטרייטים) להביא ילד לעולם היא באמצעות הורות משותפת או הליך פונדקאות, רבים מתלבטים בשאלה איזו דרך נכונה ועדיפה עבורם. בעזרת המרכז להורות ניתן לקבל החלטה האם לבחור בדרך של הורות משותפת או להביא ילד לעולם בהליך פונדקאות המתקיים בישראל או מעבר לים, במדינות המתירות זאת. המרכז להורות מתמחה בהליכי פונדקאות ויכול לסייע גם להורים מיועדים הבוחרים בדרך ההורות המשותפת, במיוחד במקרים בהם צריך תרומת ביציות כדי לעבור טיפולי הפריה חוץ גופית לאחר שאיבת זרע מהאב המיועד וכאשר מחליטים על הליך פונדקאות במדינה המתירה זאת.

מידע כללי על הליך פונדקאות והורות משותפת

פונדקאות מאפשרת להורים המיועדים המתקשים או שאינם יכולים להביא ילד לעולם בדרך טבעית, ההליך מבוסס על סיוע מאם פונדקאית הנושאת ברחמה את העובר ואין לה קשר גנטי עם היילוד. בהליך פונדקאות מבצעים הפריה חוץ גופית באמצעות תרומת ביצית ובזרע של האב המיועד, יש מדינות בהן ניתן לקבל תרומת זרע וכך גם נשים רווקות שאינן יכולות ללדת יכולות להביא ילד לעולם. את הליך הפונדקאות ניתן לעבור בישראל, כל עוד עומדים בהוראות החוק המקומי, או במדינות מעבר לים, יש מדינות המאפשרות פונדקאות גם לזוגות חד מיניים.
בהורות המשותפת האם והאב של היילוד גרים בבתים נפרדים, ההורים המיועדים קובעים מראש את הסדרי החלוקה והטיפול בילד, מרגע לידתו ועד שהוא בוגר. בהורות המשותפת האב והאם מעוניינים להביא ילד לעולם יחד, בדרך כלל הם אינם בני זוג בפועל אבל לרוב יש הכרות עמוקה ביניהם כמו חברות ממושכת, ידידות או הכרות מתוך כוונה להביא ילד יחד, ומטרתם לגדל ילד עם חלוקת תפקידים ברורה, והמטרה היא לשאת באחריות ההורית בדרך שוויונית, למרות שהדברים לא בהכרח מסתדרים כך.

יש לציין כי בדרך של ההורות המשותפת העלויות זולות בהרבה בהשוואה לעלות הליך הפונדקאות בארץ או בחו"ל. כמו כן, העלויות יכולות להתחלק שווה בשווה לעומת העלות הגבוהה שעל אב יחידני לעמוד בה אם הוא בוחר להביא ילד לעולם באמצעות אם נושאת בחו"ל, ויש לחשוב גם על ההוצאות העתידיות הנדרשות לגידול הילד.

לאור ההתקדמות הטכנולוגית המדהימה בעולם הרפואה, כיום יש למי שבוחר בהורות משותפת אפשרות להיכנס להריון בדרך טבעית, כלומר תוך קיום יחסי מין בהסכמה מלאה והדדית, ואם ההורים המיועדים מתקשים הם יכולים לעבור הזרעה והפריה חוץ גופית. ההורים המשותפים יכולים לבחור בדרך של פונדקאות כדי להביא את הילד לעולם, כל עוד הם עוברים זאת במדינה המאפשרת להם לעשות זאת, מאחר ובישראל הם לא יכולים בגלל החוק שלא מאפשר לזוגות חד מיניים ולזוגות לא נשואים לעבור את ההליך.

בשנים האחרונות גבר המספר של זוגות ישראלים החיים יחד ואינם מעוניינים להתחתן ברבנות או לטוס לחו"ל כדי להתחתן, כלומר זוגות שאינם מקהילת הלהט"ב, ובאפשרותם לבחור בהליך ההורות המשותפת.

בעזרת המרכז להורות באמצעות פונדקאות ניתן להגשים את החלום ולהביא ילד לעולם, בין אם ההורים המיועדים מחליטים על הורות משותפת ובין אם מדובר בזוגות נשואים, חד מיניים או אבות יחידניים. הצוות המסור והמנוסה של המרכז להורות מלווה את ההורים המיועדים ומסייע להם להביא ילד לעולם בארץ או בחו"ל.

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי - מרכז להורות
מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס - מרכז להורות
עדה אטיאס

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 052-2907889 | מינה יולזרי: 052-2907322
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×