You are currently viewing החזרת עוברים טריים
החזרת עוברים טריים

מהו תהליך החזרת עוברים ומתי מבצעים אותו? איך מחזירים בפועל את העוברים הטריים או הקפואים? האם יש סיכונים בתהליך החזרת עוברים טריים? הכנו עבורכם מדריך בנושא.

החזרת עוברים במסגרת תהליך הפריה חוץ גופית

החזרת עוברים טריים או קפואים הוא למעשה השלב הסופי בהליך ההפריה החוץ גופית, זהו צעד חשוב ועיקרי בדרך להריון האישה ולהגשמת החלום להביא ילד לעולם. לפני החזרת העוברים ישנם שלבים שונים הכוללים בין היתר שאיבת ביציות, הפריית הביצית בתנאי מעבדה, גידול העוברים בתנאי מעבדה, ולאחר מספר ימים מחזירים את העוברים לרחמה של האם המיועדת, כאשר בתהליך פונדקאות מחזירים את העוברים לרחמה של האם הנושאת.
בתהליך זה נהוג להפרות בממוצע 2 עוברים באיכות טובה על מנת לאפשר לאם המיועדת לשאת הריון, ולהקלט לתאומים.
בעבר נהגו להחזיר מספר רב יותר של עוברים מוקפאים אך בשל הסיכון הכרוך בהריונות מרובי עוברים ובפרוצדורה של דילול עוברים במידה ומעוניינים לעשות הפחתה ההמלצה להחזיר מראש 2 עוברים ולא יותר ובתהליך פונדקאות ההמלצה להחזיר עובר אחד בשל פוריות הפונדקאית והיכולת שלה להקלט מהר להריון .
ראוי לציין כי השלב של החזרת העוברים הטריים נחשב למרגש מאוד עבור ההורים המיועדים, זהו גם השלב המלחיץ ביותר עבורם מאחר ועליהם להמתין בסבלנות לבדיקת ההריון כדי לבדוק האם העובר נקלט היטב וההריון מתפתח באופן תקין.

החזרת עוברים טריים
השרשה מוצלחת

תהליך החזרת עוברים טריים נועד לאפשר לאישה להיכנס להריון, כאשר הריון של עובר יחיד מבטיח את הסיכויים הגבוהים ביותר והאישה צפויה להגיע ללידה בזמן הנכון והתקין. אם האם המיועדת מבוגרת וגילה מעל 40 שנים, הצוות הרפואי יחזיר שני עוברים לרחמה, כך גם אצל נשים בעלות היסטוריה בעייתית עם ניסיונות הפריה. כדאי לדעת כי ההחלטה על כמות העוברים שמחזירים לרחם היא של האישה, ובני הזוג צריכים לחתום על מסמך הסכמה.
את העוברים מחזירים לרחם האישה באמצעות צינורית דקיקה המוחדרת דרך צוואר הרחם, זו פרוצדורה יחסית פשוטה שאינה כרוכה בכאבים, ולאחר החזרת העוברים הם צפויים להשתרש ברחם תוך 5-1 ימים, והשרשה מוצלחת היא בשורה משמחת של תחילת ההריון. את שלב החזרת העוברים מבצעים בין היום השלישי ליום החמישי לאחר שלב שאיבת הביציות, כאשר יש עוברים מפותחים שניתן להחזיר לרחם של המטופלת.
אין צורך בהרדמה או בתרופות לשיכוך כאבים, את העוברים מחזירים בעזרת הדמיית אולטרסאונד כדי לראות את המקום אליו מחזירים את העוברים ברחם, התהליך עצמו אורך דקות ספורות. בדרך כלל מחזירים עובר אחד או שניים, למעט מקרים בהם גילה של האם מעל 40 או אם יש לאישה היסטוריה לא מוצלחת בהפריות חוץ גופיות קודמות.

הצלחת הטיפול של החזרת עוברים טריים תלויה בעיקר בגורמים הבאים:
איכות העובר.
מוכנות הרחם.

מה עושים לפני שלב החזרת העוברים לרחם?

כדי לשפר את הסיכויים לקליטת העוברים לאחר החזרתם ולהריון, הרופא המטפל חייב לבדוק את מצבה של רירית הרחם, אם הרירית דקה מידי הרופא יכול להמליץ על תרופה מיוחדת לעיבוי הרירית. כמו כן, חשוב שהאם המיועדת תשמור על חום גופה לכן עליה להימנע מחשיפה לקור, וכדאי להימנע משתייה של משקאות קפואים מאחר והקור גורם לכיווץ כלי הדם ולהזרמת הדם לצורך חימום איברים שונים, במקום להזרים דם לרחם.
כמו כן, המטפלת חייבת להקפיד על תזונה נכונה כדי לשפר את סיכויי הפוריות ועל מנת להכין את גופה לקראת ההריון והלידה. מומלץ לאכול בריא, לצרוך מזונות טבעיים, וכדאי להוסיף לתזונה עלים ירוקים, מזון עשיר בסיסים תזונתיים, שומן בריא, ולהרבות בירקות ופירות.

לאחר החזרת עוברים טריים יש להמתין כשבועיים עד לבדיקת ההריון, בתקופה זו מומלץ לאישה לנוח ולהימנע מפעילות מאומצת ומיחסי מין. כמו כן, יש להימנע מעישון ואלכוהול, לאכול אוכל בריא, להימנע מאמבטיות חמות ומשהייה ממושכת במים.

 

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי - מרכז להורות
מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס - מרכז להורות
עדה אטיאס

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 073-3744-752 | מינה יולזרי: 073-3744-752
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×