You are currently viewing הערכה פסיכולוגית לתהליך פונדקאות
הערכה פסיכולוגית לתהליך פונדקאות

תהליך הפונדקאות מאפשר להורים המיועדים להביא ילד לעולם, אפשר לעבור את התהליך בישראל או במדינות מסוימות מעבר לים ובראשן גיאורגיה. תהליך פונדקאות הוא תהליך מורכב, ממושך, אינטנסיבי וכרוך באי ודאות ורגשות מעורבים. כדי להתחיל את תהליך הפונדקאות בישראל יש להגיש בקשה מסודרת לוועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים, ובהתאם לחוק בישראל ההורים המיועדים והאם הפונדקאית נדרשים לעבור אבחון פסיכולוגי מעבר לבדיקות רפואיות ובדיקות כשירות אחרות. אבחון פסיכולוגי של ההורים המיועדים והאם הפונדקאית הוא חלק בלתי נפרד בכל תהליך פונדקאות, האבחון נעשה על ידי גורם מקצועי כמו פסיכולוג קליני בעל ותק וניסיון. ההערכה הפסיכולוגית נועדה לבחון ולהעריך את התכונות הרצויות של ההורים המיועדים והאם הפונדקאית ולוודא את התאמתם לתהליך המורכב והטעון רגשית.

הערכה פסיכולוגית לתהליך פונדקאות

ליווי רגשי על ידי המרכז להורות באמצעות פונדקאות

המרכז להורות באמצעות פונדקאות מציע ליווי רגשי צמוד להורים המיועדים לאם הפונדקאית. הסוכנות הוקמה על ידי שתי עובדות סוציאליות בעלות תואר שני להן ניסיון רב בליווי וניהול תהליכי פונדקאות בישראל ובחו"ל, למעלה מ-25 שנה. כדאי לדעת כי הוועדה לפונדקאות היושבת במשרד הבריאות קבעה שעובדים סוציאליים בעלי תואר שני ופסיכולוגים קליניים יכולים ללוות את תהליכי הפונדקאות, זהו יתרון משמעותי של המרכז להורות וכדאי להתייחס לכך בהתאם כאשר בוחרים סוכנות פונדקאות. כדאי לדעת כי המרכז להורות מלווה ומנהל תהליכים בארץ ובגיאורגיה, לכן כאשר עוברים את התהליך בחו"ל הפונדקאיות מקבלות ליווי צמוד ותמיכה רגשית על ידי נציגות המרכז החיות בגיאורגיה, כולן מקבלות הדרכה מקצועית וליווי ממנהלות המרכז להורות

הסבר כללי על תהליך ההערכה הפסיכולוגית

האבחונים להורים המיועדים לחוד ואם הפונדקאית לחוד, נעשים על ידי פסיכולוגים שונים. ההערכה הפסיכולוגית כוללת 3 היבטים עיקריים – אפיון התכונות הרצויות של המועמדת לתהליך, הערכה פסיכולוגית של בן הזוג של המועמדת לפונדקאות. בכל תהליך לאם פונדקאית מבצעים הערכה פסיכולוגית לפונדקאית המיועדת כדי לוודא שהמועמדת מתאימה למשימה, אך בוחנים גם את התכונות של בן הזוג, יציבות הזוגיות והקשר בין בני הזוג. בשלב הראשון בוחנים את התכונות של המועמדת לפונדקאות כדי לוודא שהיא מתאימה לתהליך המורכב והטעון רגשית. התכונות הרצויות הן דימוי עצמי חיובי, דימוי גוף חיובי, ניסיון וחוויה טובה מהריון ולידה קודמים, בעלת כוחות נפשיים המתאימים לתהליך המורכב, בשלות נפשית, יציבות נפשית, התמודדות יעילה במצבי לחץ וקשיים, גמישות מחשבתית, יכולת התמודדות עם פרידה, יכולת לשתף פעולה לאורך זמן ועוד. כמו כן, בהערכה הפסיכולוגית שמבצעים למועמדת לפונדקאות בוחנים האם הסביבה שלה תומכת בה. בשלב ההערכה הפסיכולוגית שמבצעים לבן הזוג של המועמדת לפונדקאות, כמובן אם היא נמצאת בזוגיות, בודקים האם בן הזוג תומך בתהליך הצפוי ומה דעתו לגבי הנושא. בשלב האבחון האישי בוחנים תכונות רצויות אצל בן הזוג כמו יציבות נפשית, גמישות מחשבתית, הסתגלות למצבים חדשים בחיים, חוזק נפשי, ביטחון עצמי גבוה, אמפתיה לבת הזוג ועוד. ההערכה הפסיכולוגית לבן הזוג של האם הפונדקאית המיועדת נועדה לגלות מהי המוכנות של הגבר לתמוך בבת זוגו למרות שהיא אינה נושאת ברחמה את ילדם, ומוודאים האם הגבר יספק לה את התמיכה הרצויה והאם הוא מוכן לוותר לתקופה מסוימת על יחסי אישות, והאם הוא מוכן לסייע לה בתחזוקת הבית, גידול הילדים ובדברים נוספים. בן הזוג של הפונדקאית המיועדת מבצעים ראיון אישי לבני הזוג, המטרה היא לבדוק עד כמה הפונדקאית ובן זוגה מוכנים לתהליך ונכונים להיכנס ל תהליך הפונדקאות המורכב מאחר וזו משימה משותפת שלהם המחייבת אותם לשמור על כנות, פתיחות, חברות, הכלה ותמיכה רגשית ונפשית הדדית.

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי

מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס

עדה אטיאס         

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 052-2907889 | מינה יולזרי: 052-2907322
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×