You are currently viewing מהו הזמן הנכון להתחיל בו את הליך הפונדקאות?
מהו הזמן הנכון להתחיל בו את הליך הפונדקאות?

הליך הפונדקאות הינו הליך מורכב ומאתגר מחד, ומצד שני פורץ פתח לתקווה להקמת משפחה והבאת ילד לעולם, עבור זוגות שאינם מסוגלים להביא ילד ללא עזרה של אם אשר תישא את התינוק. כיצד יודעים מהו הזמן הנכון להתחיל בו את הליך הפונדקאות? בנושא הנ"ל נדון במאמר זה. 

מהו הליך פונדקאות? 

הליך פונדקאות הינו הליך שבו זוג אשר נבצר ממנו להביא ילד לעולם, מבקש לעשות זאת דרך אם פונדקאית. המשמעות היא לקיחת ביצית מופרית מהאם ומהאב והשתלתה בגוף של אישה אחרת אשר תישא את ההריון ותלד את התינוק, שלאחר הלידה יימסר להוריו. ניתן גם להשתיל ביצית מופרית מתרומת ביצית (כלומר לא ביצית של האם עצמה המבקשת את הפונדקאות) במקרה שלא ניתן להפרות את הביצית של האם או במידה ומדובר בזוג חד מיני. חשוב להכיר שישנה פונדקאות בישראל וישנה פונדקאות בחו"ל, לכל מסלול נסיבות אחרות. 

 

איך יודעים מתי מוכנים להליך פונדקאות? 

זוהי שאלת השאלות. תהליך זה הוא ארוך ומורכב ודורש משאבים רגשיים וכספיים. אולם נראה שהתשובות פשוטות וברורות. זוג אשר מוכן להביא ילד לעולם ואין אפשרות לאם לשאת את התינוק או כאשר מדובר בזוג חד מיני, הרי שהם מוכנים לתהליך פונדקאות. יש לקחת בחשבון כמה משתנים:

יציבות זוגית

עד כמה הדינמיקה בין בני הזוג חזקה ויציבה כדי להקים משפחה. עד כמה בני הזוג עומדים זה לצד זו. 

מוכנות להורות

תהליך הורות הינו מרגש אך מורכב. עד כמה בני הזוג מוכנים לקחת אחריות בגידול ילד. 

יכולת כלכלית

כידוע גידול ילד דורש משאבים כלכליים וכך גם תהליך הפונדקאות. האם לבני הזוג ישנה הכנסה יציבה ומספקת עבור הצרכים הבסיסיים ויותר מכך. 

זמן ומשאבים

הליך פונדקאות דורש סבלנות והשקעת אנרגיה ומשאבים בתהליך ובציפיה הנלוות אליו. 

אם בני הזוג עומדים בקריטריונים אלה, אזי שהם מוכנים להליך פונדקאות. 

 

כדאי לשקול לפני צעדים

לאור מה שציינו לעיל, בטרם כניסה להליך פונדקאות שכאמור הוא ארוך ומורכב, גם רגשית וגם מבחינה כלכלית, כדאי לשקול צעדים במספר היבטים המתכתבים עם המשתנים שנכתבו קודם לכן. 

 

מצב רגשי 

יש לבחון את המצב הרגשי בטרם תחילת הליך הפונדקאות. הליך זה יכול להיות מרגש ומטלטל. הוא דורש סבלנות, החלטיות, סף תסכול גבוה, ובעיקר רצון עז, קבלה ואהבה. הוא יכול ליצור מנעד של רגשות אצל כל אחד מבני הזוג, ובמיוחד אצל האם, אשר מחד מקבלת תינוק (לעיתים קרובות מהביצית שלה) אך צריכה להשלים עם כך שהיא אינה האם הביולוגית, והיא אינה זו שתישא את ההריון של התינוק, כי אם אישה אחרת. על אף השמחה שבהזדמנות של הקמת משפחה, הדבר מורכב ודורש לא פעם ליווי של איש מקצוע מתחום בריאות הנפש לליווי האישה והזוג הניגש להליך זה.

 

מצב כלכלי 

כאמור לעיל, הליך פונדקאות דורש יכולת כלכלית. גם עקב עלותו של ההליך עצמו הדורש השקעת משאבים כספיים, וגם עקב המשאבים הכספיים הכרוכים בגידול ילד. כך גם בפונדקאות בחו"ל אך גם בפונדקאות בישראל. לכן על בני הזוג להיערך להליך זה, מבחינת יציבות כלכלית. 

 

יכולת הכלה והבנה 

גידול ילד הוא הליך רגשי שיוצר מנעד רגשות רחב בקרב ההורים. הוא דורש יכולות רגשיות גבוהות הכוללות ביניהן אמפתיה, הבנה והכלה. על אחת כמה וכמה כשמדובר בתחילתו של הליך פונדקאות, הדורש אנרגיה רגשית רבה, סבלנות ונחישות ובעיקר הכלה והבנה כלפי ההליך עצמו. יש להוסיף, כשמדובר על פונדקאות בחו"ל, שנדרשת הבנה והכלה גם כלפי האם הפונדקאית, אשר לרוב הינה ממוצא שונה, מעמד סוציו אקונומי שונה ותרבות שונה- הדורשים גם הם קבלה והכלה. 

 

הגיע הזמן לשמוח! 

אם החלטתם לגשת לפונדקאות הרי שהגיע הזמן לשמוח. כפי שציינו, ישנה אפשרות לגשת לפונדקאות בישראל או פונדקאות בחו"ל. לכל אחד מהמסלולים ישנה משמעות שונה, אך התוצאה היא אחת – שמחה גדולה בהקמת משפחה והבאת ילד לעולם, בהליך מאפשר ומשנה חיים אשר לא היה קיים בעבר. 

 

צועדים בבטחה לאושר בלתי מוסבר

נכון, יש לשקול היבטים רבים כדי להבין מהו הזמן הנכון להתחיל בו את הליך הפונדקאות, אם בכלל. יש לדבר השלכות רבות בין אם מדובר באם אשר אינה יכולה לשאת תינוק או זוג חד מיני. אולם זוהי הזדמנות חד פעמית ומדהימה, לגדל תינוק ולהביא חיים לעולם, ולשמר את ה – ד.נ.א. של ההורים, בשונה מהליך אימוץ. אושר, הוא הדבר שבשבילו אנחנו חיים.

 

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי - מרכז להורות
מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס - מרכז להורות
עדה אטיאס

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 073-3744-752 | מינה יולזרי: 073-3744-752
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×