You are currently viewing איך מתנהלת פגישה עם פונדקאית
איך מתנהלת פגישה עם פונדקאית

ההחלטה לעבור הליך פונדקאות אינה פשוטה עבור שני הצדדים ומלווה בחששות, התרגשות , ציפיה ותקווה מאוד גדולה לעבור תהליך תקין, נעים שהתוצאה לה מייחלים תגיע .
כל צד עובר לפני הפגישה המשותפת הליך של בדיקות רפואיות מקיפות ואבחון פסיכולוגי בכפוף לנהלי הועדה כשמטרתם לבדוק את הבריאות הפיזית והמנטלית של הצדדים, הבנת התהליך במה הוא כרוך הקשיים והסיכונים האפשריים (כמו בכל הריון). כמו כן בודקים שמערכת היחסים בין בני הזוג תקינה (במידה ומדובר בהורים מיועדים ולא ביחידנית, ובמידה ומדובר בפונדקאית חד הורית ללא זוגיות ולא באישה מנשואה.
ושאורח החיים שהצדדים מנהלים מאפשר להם לעבור את תהליך הפונדקאות.

פגישה עם פונדקאית

האבחונים יחד עם הכרות מוקדמת של המרכז עם הצדדים והבנת הציפיות של כל צד מההליך ומהצד השני בפרט, מסייעת למרכז שמנוהל על ידי עובדות סוציאלית בוגרות תואר שני שעוסקות בתחום מעל 25 שנים, להתאים בין הצדדים ולהמליץ ולנמק בפני הצדדים את הסיבות שבגינן החלטנו להכיר בניהם. יחד עם זאת ההחלטה הסופית תלויה בצדדים בלבד ונעשית רק לאחר המפגש המשותף וקבלת האבחונים.
מועד הפגישה מתואם על ידי המרכז וכמו כן בחירת המקום שהינו בדרך כלל בבית קפה שקט שיש בו אוירה נעימה שתיצור תחושה נוחה ולא פורמלית לצדדים.

הצדדים הולכים לפגוש את האנשים שיהיו בשלב זה בחייהם המשמעותיים ביותר היות ובחרו לעבור איתם תהליך רגיש אינטימי ומורכב וזאת מבלי שיש שום הכרות מוקדמת ומבלי שניתן להשוות את הקשר שיווצר לשום קשר אחר שחוו בחייהם. זו סיטואציה שמעוררת הרבה מאוד רגשות סותרים ויחד עם זאת תקווה מאוד גדולה.
כמו בכל הכרות ראשונית ועד כמה וכמה בתחום זה קיים תמיד החשש מדחיה, מאכזבה, מפער בציפיות ומצד שני קיים הרצון למצוא חן ולהצליח להביא את עצמי לביטוי בזמן הקצר של הפגישה.
הפגישה נערכת בנוכחות מנהלת המרכז שמכירה את שני הצדדים והם חשים נוח איתה ובטוחים שתנהל את הפגישה ותסייע לצדדים להרגיש נוח אחד עם בשני .

בפגישה באה לידי ביטוי האישיות של הצדדים:

היכולת ליצור קשר – יש אנשים שמיד מרגישים בנוח ומספרים על עצמם, ויש כאלה שביישנים יותר וצריכים את הזמן להרגיש קודם נוח
היכולת הוורבלית – יש אנשים בעלי יכולת טובה יותר לסמול טוק ויש כאלה שענייניים יותר וישר מדברים על המטרה שלשמה התכנסנו לדבר, כך שלעיתים זה מונע את שבירת הקרח.
היכולת להקליל את המפגש – הומור תמיד מסייע אך היכולת להשתמש בו תלויה באישיות של הצדדים.
היכולת לשתף ברגשות – ישנם אנשים שמביאים את המידע בצורה לקונית שאינה יוצרת חיבור ויש כאלה שמביאים את המידע דרך הנימה האישית הכוללת גם את הרגשות המלווים דבר שיוצר חיבור , ואמפתיה.
היכולת לתת משוב חיובי– יש אנשים שמטבעם יותר שיפוטיים ובמהלך השיחה יבחרו גם אם הדבר נעשה בצורה לא מודעת להעיר הערות בעלות גוון שיפוטי וישנם אנשים שמטבעם נוטים לראות מיד את החיובי בכל דבר ויחמיאו ויעודדו דבר שמן הסתם מקרב יותר.
שפת גוף והופעה חיצונית – יש אנשים שישקיעו ויתלבשו יפה לקראת הפגישה דבר המעביר את המסר הבא: הפגישה חשובה לי, התכוננתי אליה ואינני מגיע אליה כבדרך אגב. שפת הגוף שלהם תהיה נינוחה הם לא ישבו עם הכסא רחוק, זרועות קפוצות , או ינדנדו את הרגל בעצבנות דברים שמשדרים ריחוק.
היכולת לתת מקום לצד השני – ישנם אנשים כשהם מתוחים ונרגשים הם מדברים הרבה מבלי לשים לב ומשתלטים על השיחה הדבר יכול ליצור כעס אצל הצד השני שלא מרגיש שהיה לו מקום גם להביא את עצמו במפגש ושלא באמת מתעניינים בו .
היכולת לשמור על גבולות – לעיתים מרגישים נוח אחרי זמן קצר בפגישה ושוכחים שמדובר באדם חדש שהכרת ומשתפים אותו בפרטים שאינם מתאימים לפגישה ראשונית דבר שיכול ליצור מבוכה אצל הצד השני.
היכולת לכבד – גם אם הפגישה לא צלחה והתחושה שהצד השני עורר בי דברים פחות חיובים חשוב לסיים את הפגישה בתחושה חיובית כי לעיתים התחושות משתנות לאחר כמה ימים ובהתאם קבלת ההחלטה אם להמשיך יחד הלאה.

הפגישה בין הורים מיועדים/ יחידנית לפונדקאית זה השלב המעשי שהופך את התהליך לממשי. עד שלב זה הצדדים עסוקים באיסוף מסמכים , אבחונים וכו אך מהרגע שפוגשים את הפונדקאית נופל האסימון שזה הולך לקרות. לעיתים זה מעורר הרבה מאוד רגשות שקשורים בכל אחד מהצדדים בפני עצמו ולא בצד השני.

מנהלת המרכז מכוונת את הפגישה בהתאם להבנת האישיות של הצדדים ומסייעת להם להביא לידי ביטוי את החלקים המשמעותיים באישיותם שבגינם המלצנו להכיר בניהם, ורלוונטים לתהליך.
כמו כן מסייעת לכל צד לעבד את הרגשות והמחשבות שלו בעקבות הפגישה בכדי להבין מה מן התחושות קשור בו ובמה שהוא עובר ומה הוא תולדה של המפגש המשותף.
מנסיוננו 99% מהפגישות בין הורים מיועדים/ יחידניות לפונדקאית מוצלחים היות ונעשת לפני גם עבודת הכנה מאוד מעמיקה וגם התאמה , במהלך הפגישה אנו מכוונים את השיחה ומסייעים לצדדים לבוא לידי ביטוי בצדדים היותר מותאמים ולאחר הפגישה אנו מסייעים לצדדים לעבד את התחושות ולהבין מה משפיע על החלטתם.

המפגש הראשוני הוא משמעותי ביותר היות ובמהלכו נאמרים הדברים החשובים ביותר שעל בסיסם נבנה הקשר בהמשך ולכן ההכנה אליו, ניהול נכון של הפגישה ועיבוד החוויה אחרי מאוד חשובים.
חשוב לזכור ששני הצדדים מגיעים עם רצון גדול שהתהליך יצליח ועם נכונות להירתם לקשר.

 

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי - מרכז להורות
מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס - מרכז להורות
עדה אטיאס

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 052-2907889 | מינה יולזרי: 052-2907322
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×