You are currently viewing פונדקאות וגידול ילד לבד – החששות
פונדקאות וגידול ילד לבד – החששות

הדרך להורות עשויה להיות מורכבת ומאתגרת, במיוחד עבור הורים יחידניים. ישראלים רבים מעוניינים להביא ילד לעולם, יחד עם זאת לא כולם יכולים להביא ילד בדרך טבעית ורגילה. לכן, זוגות עם בעיות פוריות, זוגות חד מיניים ויחידים המעוניינים להביא ילד לעולם יכולים לפנות להליכי הפונדקאות, זהו תהליך שהופך להיות ויותר נפוץ בשנים האחרונות, ופונדקאות מהווה כיום אלטרנטיבה ליחידים המעוניינים להיות הורים.

תהליך הפונדקאות מאפשר גם להורה יחידני להביא ילד לעולם, יחד עם זאת יש להתייחס לאתגרים כמו גידול הילד לבד, חינוך הילד, שאלות שיעלו מצד הילד בעתיד ועוד. לכן, מומלץ לכל יחיד או יחידה המעוניינים להביא ילד לעולם באמצעות פונדקאות לפנות לסוכנות מקצועית ומובילה כמו המרכז להורות על מנת לקבל הסברים מפורטים וליווי אישי הכולל תמיכה רגשית לכל אורך התהליך.

חשוב לדעת כי תהליך הפונדקאות מחייב איתור אם נושאת (אם פונדקאית) ועריכת חוזה מסודר בהתאם לכללים המחייבים במדינה בה עוברים את התהליך. בתהליך זה האם הפונדקאית נושאת ברחמה את התינוק של ההורה או ההורים המיועדים, ולאחר לידת התינוק היא מוסרת אותו להורים המיועדים. יש שני הליכים של פונדקאות:

אישה חוששת לגדל לבד ילד

פונדקאות חלקית

בתהליך זה האם הפונדקאית תורמת ביצית משלה לצורך ההפריה, לכן בפועל היא הופכת לאם הביולוגית של התינוק. פונדקאות חלקית אינה מותרת במדינת ישראל.

 

פונדקאות מלאה

האם הפונדקאית משמשת כאם נושאת בלבד והיא אינה תורמת ביצית משלה, ולמעשה היא תורמת את הרחם שלה לטובת נשיאת העובר והלידה, אך אין לה קשר גנטי ליילוד.

 

ההחלטה על פונדקאות

הביקוש לפונדקאות בארץ וברחבי העולם ממשיך לעלות, ונכון להיום הפונדקאות מאפשרת להורים יחידים להביא ילד לעולם ולהקים קן משפחתי לכל דבר ועניין במסגרת של משפחה חד הורית. ההחלטה להביא ילד לעולם לבד ולהקים משפחה חד הורית אינה פשוטה, יש לא מעט פחדים וחששות בהחלטה זו והורים יחידניים חוששים גם מגידול הילד באופן יחידני וללא תמיכה של בן או בת זוג. 

 

גידול הילד במשפחה חד הורית

גבר או אישה המעוניינים להקים משפחה יכולים לבחור בין שתי אופציות עיקריות. האפשרות הראשונה היא לאמץ ילד והאפשרות השנייה היא לפנות לפונדקאות ולהביא ילד לעולם בעזרת אם נושאת. חשוב לזכור כי הליכי האימוץ אינם מתאימים לכל אדם, ובנוסף ידוע כי המערכת אינה מקלה על גברים המעוניינים באימוץ כדי להקים משפחה חד הורית. 

גידול ילד במשפחה חד הורית צפוי להיות מורכב ומאתגר, על אחת כמה וכמה כאשר אין קשר ביולוגי לילד. לכן, יחידים בוחרים במקרים רבים את תהליך הפונדקאות שמאפשר להם להביא ילד לעולם הקשור אליהם ביולוגית. חשוב להבין במה כרוך גידול ילד לבד, אילו תמיכות כספיות המדינה מציעה וכיצד להתמודד נכון עם האתגרים שבדרך.

 

החששות העיקריים

יחידים המעוניינים בתהליך פונדקאות מעלים חששות רבים ומגוונים כגון:

חינוך הילד

המשימה לחנך את הילד לבד גורמת לחששות רבים בקרב גברים יחידים המעוניינים בפונדקאות כדי להביא ילד לעולם. גם נשים יחידניות הבוחרות בפונדקאות חוששות מגידול הילד לבד, הן מבחינה כספית והן מבחינה רגשית ונפשית. 

 

שאלות עתידיות

ילדים שנולדו בתהליך פונדקאות מגיעים לשלב שבו הם שואלים את ההורה היחידני כיצד הם באו לעולם, למה לילדים אחרים יש אבא ואימא, מי באמת הוא האבא הביולוגי או האימא הביולוגית של הילד ועוד. 

 

הבנת האחר

ילדים שנולדו בתהליך פונדקאות שמים לב להבדלים ממשפחות אחרות, לכן חשוב לספק להם הסברים מפורטים המתאימים לגילם כדי להבין את האחר וללמוד שכיום ניתן להקים משפחה בדרכים אחרות, ולא רק בזוגיות.

 

איך המרכז להורות מסייעים במקרים אלה?

הצוות המנוסה של המרכז להורות מודע לקשיים, לחששות ולהתלבטויות שההורים המיועדים עוברים, לכן במרכז להורות מעניקים תמיכה נפשית לכל הורה מיועד, הן לזוגות והן ליחידים וליחידות. הלווי האישי הצמוד מסייע למועמדים לקבל החלטה שקולה ונכונה, ולכל אורך הדרך ההורה המיועד זוכה לטיפול מקצועי וצמוד ולתחושה ביתית מרגיעה המסייעת לו בהליך המאתגר להביא ילד לעולם.

 

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי - מרכז להורות
מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס - מרכז להורות
עדה אטיאס

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 073-3744-752 | מינה יולזרי: 073-3744-752
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×