You are currently viewing פונדקאות עקב הפלות חוזרות
פונדקאות עקב הפלות חוזרות

ההגדרה למונח הפלות חוזרות לפי האיגוד האמריקאי למיילדות וגניקולוגיה הינו אישה אשר עברה שלוש הפלות או יותר. אחוז אחד מכלל הנשים בגילאי הפוריות עוברות הפלות חוזרות. מדובר בנשים אשר נקלטות ללא בעיה להריון אך בדרך כלל בטרימסטר הראשון של ההריון מתרחשת הפלה. בחלק קטן מהנשים ההפלה מתרחשת גם בשלבים מתקדמים יותר של ההריון מה שמוגדר מעל שבוע 24 כלידה.

גורמי הפלות חוזרות ופתרונות מניעה

הסיבות להפלות החוזרות לא תמיד ידועות חלקן נובעות מבעית קרישיות, בעיה גנטית בעוברים, אנדומטריוזיס , וכו' אך לשמחתנו ב 90% מהמקרים יש לרפואה פתרון ונשים אלו מצליחות לשאת הריון מלא וללדת. הרפואה היום מציעה אבחונים מוקדמים שנעשים בחלקם טרם הכניסה להריון כמו בדיקות גנטיות לבני הזוג אשר יכולות לגלות בעיות גנטיות אשר ישפיעו על איכות ובריאות העובר. 

פונדקאות למצבים בהן הרפואה לא נותנת מענה

נשים הסובלות מקרישיות דם מקבלות לאורך ההריון גלקסן אשר מסייע בבעית הקרישיות ומונע הפלה. שאר הנשים אשר הרפואה לא מצליחה לתת להן מענה, בשבילן הפונדקאות הופכת להיות הפתרון לבעיה. מדובר בעוברים של הזוג (ביציות של האישה וזרע של הגבר) שאיכותם בדרך כלל טובה היות והייתה קליטה מהירה להריון, ופונדקאית שהינה אישה צעירה ולדנית אשר הוכיחה יכולת להקלט מהר ולשאת הריונות תקינים. הפונדקאיות אימהות לילדים ועל סמך עברם הגניקולוגי והמיילדותי ניתן לנבא את יכולתם לשאת את ההריון הפונדקאי בצורה האופטימלית ולמנוע מצבים של הפלות חוזרות.

עדיין קיים תמיד החשש שבמידה והבעיה עדיין טמונה באיכות העובר או בבעיה אותה נושא העובר, תתרחשנה הפלות חוזרות גם אצל הפונדקאית אך מצב זה נדיר ביותר וניתן לשלול אותו באמצעות בדיקות גנטיות מוקדמות וכמו כן בדיקת  PGD אשר מטרתה לבדוק כרומוזומלית את המטען הגנטי של העובר.

השפעת הגיל על איכות הביציות

גיל האם יכול להשפיע אף הוא על איכות העוברים והספרות הרפואית מציינת כי מגיל 35 ואילך איכות הביציות נפגעת דבר שיכול להגדיל את הסיכוי לעוברים באיכות נמוכה יותר. גוף האישה מזהה לעיתים עובר שאינו תקין ודרכו להתמודד עם כך הינה באמצעות הפלה. כמובן שניתן לבדוק את איכות העוברים לפני החזרתם לרחם הפונדקאית ובכך להקטין את הסיכוי למצב זה. 

התהליך הרגשי המלווה זוג אשר חווה הפלות חוזרות דומה לתחושה של רכבת הרים. השמחה הגדולה עם קבלת הבשורה שיש הריון והתקווה שההריון יהיה תקין וימשך עד הלידה, ואז הנחיתה הקשה והכואבת עם ההבנה שההריון לא החזיק ומתרחשת שוב הפלה.

זוגות אשר מתחילים הליך פונדקאות והפונדקאית נקלטת להריון מחכים בציפיה דרוכה מלווה בחששות רבים שהפונדקאית תעבור את השבוע שבו בדרך כלל התרחשה אצלהם ההפלה, הם אינם שמחים עם ההריון ומתייחסים לבשורה המשמחת בערבון מוגבל, השמחה מגיעה בהדרגה כשהם רואים שההריון נמשך ומגיע לשבועות מתקדמים והסכנה מאחוריהם. 

משול הדבר לפוסט טראומה שהריפוי שלה מגיע עם חווית ההצלחה ומימוש החלום של הריון תקין ולידה של תינוק בריא.

המרכז להורות מנוהל על ידי עובדות סוציאליות בוגרות תואר שני ומלווה את הזוגות אשר חוו הפלות חוזרות בתהליך הרגשי המורכב של ההריון הפונדקאי תוך התייחסות לטראומה שעברו במהלך ההריונות שלהם.

 

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי - מרכז להורות
מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס - מרכז להורות
עדה אטיאס

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 073-3744-752 | מינה יולזרי: 073-3744-752
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×