You are currently viewing לא מצליחה להיכנס להריון
לא מצליחה להיכנס להריון

נשים רבות בישראל מתקשות להתעבר ולהיכנס להריון מסיבות שונות ומגוונות. אם את לא מצליחה להיכנס להריון כדאי שתדעי שאת לא לבד במערכה, ולמרות שצרת רבים היא רק חצי נחמה, חשוב להיבדק כדי לאתר את הגורמים שמנועים ממך להתעבר ולהביא ילד לעולם בדרך טבעית.
כדי שיתפתח הריון תקין נדרש מפגש בין תא זרע לבין ביצית. המפגש המיוחל מאפשר לאישה להיכנס להריון בדרך טבעית, אך לא תמיד המפגש מצליח ויש לא מעט מצבים שיכולים לגרום לאי פריון. אם את לא מצליחה להיכנס להריון בדרך טבעית עלייך לפנות לייעוץ מקצועי וכדאי לשוחח על הנושא עם בני המשפחה והחברות הטובות (או גורם מקצועי) מאחר ונשים רבות המתקשות להיכנס להריון חוות תחושות קשות של כישלון ו/או חרדה.

מה מונע כניסה להריון?

ברפואה המערבית מגידים אי פריון כמצב שבו בני הזוג מקיימים יחסי מין מלאים באופן סדיר, ללא שימוש באמצעי מניעה, במשך שנה לפחות, אך האישה לא הרתה. כדאי לדעת כי הסיכוי להריון טבעי לאחר חודש של יחסי מין סדירים הוא כ-25% בלבד, ולאחר שנה הסיכוי להיכנס להריון גבוה בהרבה ועומד על 85%. לכן, כ-15% מהזוגות עונים להגדרת אי פריון ועליהם לברר את הסיבות לכך ולעבור טיפולי פוריות רלוונטיים.

פונדקאות בגלל בעיות לבביות

אם את לא מצליחה להיכנס להריון יתכן והסיבה לכך היא אחד או יותר מהגורמים הבאים:

  • חסימה בחצוצרות אצל האישה.
  • היעדר ביוץ.
  • אי פריון הקשור לגבר.
  • אי פריון מסיבה בלתי מוסברת.
  • אי פריון עקב תפקוד לא תקין של בלוטת התריס.
  • שימוש בסמים או עישון כבד.
  • לחץ נפשי.
  • גיל וגנטיקה.

מתי כדאי להיבדק?

המומחים להריון ולידה ממליצים לכל הזוגות המנסים להביא ילד לעולם לקחת שנה שלמה כדי לנסות להיכנס להריון בדרך טבעית. כלומר, יש לקיים יחסי מין מלאים וסדירים במשך שנה לפחות, ללא אמצעי מניעה, ומומלץ לכוון את יחסי המין למועד הביוץ המתרחש כשבועיים לפני קבלת המחזור. כפי שציינו הסיכוי להיכנס להריון לאחר חודש של ניסיונות אינו מספיק ולפעמים רק אחרי 10-8 חודשים של ניסיונות האישה נקלטת ונכנסת להריון בדרך טבעית.
לאחר שנה ללא הצלחה להיכנס להריון מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי, וחשוב שהגבר והאישה יעברו בדיקות במקביל כדי לברר את הסיבה לאי הפריון ולהתאים את טיפולי הפוריות בהקדם האפשרי.

מה אפשר לעשות כדי להיכנס להריון?

כאמור, אם אישה לא מצליחה להיכנס להריון יש לברר את הסיבה ולעבור מספר בדיקות, כאשר גם הגבר חייב לעבור בדיקת פוריות (בדיקת זרע במרפאה). טיפולי פוריות מבוססים בין היתר על טיפול הורמונלי, לכן נשים רבות חוות שינויים חדים ופתאומיים במצב רוחן, ובני הזוג חייבים להיות קשובים וסבלניים זה לזה ולספק תמיכה רגשית אחד בשני.
אגב, אם גיל האישה המנסה להיכנס להריון הוא מעל 35, כדאי לפנות לייעוץ ולעבור בירור פוריות לאחר חצי שנה של ניסיונות להרות באופן טבעי, ולא כדאי להמתין שנה שלמה. חשוב להקפיד על הנחיות הרופאים על מנת לשפר את הסיכוי להיכנס להריון, ויש להפחית לחץ בחיי הזוגיות ובכלל.
מה לעשות אם לא מצליחים להיכנס להריון במשך שנים?
במצב שבו מנסים במשך שנים להיכנס להריון בדרך טבעית ובאמצעות טיפולי הפוריות אך עדיין האישה לא מצליחה להיכנס להריון – כדאי לשקול פתרונות אפשריים אחרים. לא מעט זוגות מנסים במשך שנים להביא ילד לעולם אך ללא הצלחה, הם חווים משברים בדרך, מצבי רוח משתנים וקשיים נוספים.
אין צורך להרים ידיים ולוותר על החלום להביא ילד מאחר ויש אפשרויות כמו אימוץ ילד או פונדקאות. הליך הפונדקאות מאפשר לזוגות רבים להגשים את החלום וליהנות ממשפחה ומגידול ילדים.

המאמר נכתב על ידי :

מינה יולזרי - מרכז להורות
מינה יולזרי

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון
סיימתי תוכנית הסבה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס גישור וקורס בהנחיית קבוצות

עדה אטיאס - מרכז להורות
עדה אטיאס

מנהלת את המרכז להורות באמצעות פונדקאות

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון
תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של טיפול משפחתי וזוגי מאוניברסיטת תל אביב
סיימתי קורס דו שנתי בהנחיית קבוצות

בואו נדבר - הקפה עלינו :)

    אשמח לקבל מידע שיווקי

    תינוקות מפונדקאות - מרכז להורות

    למעלה מ-3000 תינוקות בריאים להורים מאושרים

    עדה אטיאס: 073-3744-752 | מינה יולזרי: 073-3744-752
    Call Now Button דילוג לתוכן
    1

    אם החלטתם להגשים את חלומכם להיות הורים באמצעות פונדקאות – הגעתם למקום הנכון.

    נשמח אם תשאירו לנו פרטים ואנו ניצור קשר במהלך 24 השעות הקרובות.

      אשמח לקבל מידע שיווקי

      ×